PATVIRTINTA
Vilniaus „Ateities“ mokyklos
Direktoriaus 2024 m. gruodžio 23 d.
Įsakymu Nr. V-108
Plano tikslinimas – plane esančios informacijos pakeitimas ir (ar) papildymas. Plano tikslinimo procedūrą vieną kartus per metus atlieka Vilniaus „Ateities“ mokyklos mokytojas Jurijus Tarakanovas. Patikslinto plano kopijos (plano išrašai) išsiunčiamos į planą įtrauktoms institucijoms.
Pataisos registruojamos lentelėje.
Eil. Nr. |
Tikslinimus tvirtinančio dokumento pavadinimas, data ir numeris |
Tikslinta |
Tikslinimo atlikimo data |
Atsakingo asmens pareigos, vardas, pavardė, parašas |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Plano atnaujinimas – procesas, kai planas yra peržiūrimas iš esmės. Jį rekomenduojama atlikti vieną kartą per 3 metus arba anksčiau, atsižvelgiant į ūkio subjekto, kitos įstaigos civilinės saugos sistemos parengčiai užtikrinti įtaką turinčius veiksnius (pvz., įvykus įvykiui, po civilinės saugos pratybų, atsiradus naujiems pavojams, pasikeitus civilinę saugą reglamentuojantiems teisės aktams, pertvarkius ar modernizavus įrenginius, technologinius procesus ar įvykus kitiems pokyčiams, didinantiems galimų įvykių riziką ir mažinantiems darbuotojų saugumą). Plano atnaujinimai turi būti suderinti su institucijomis, įtrauktomis į planą. Patvirtinto plano kopijos (plano išrašai) išsiunčiamos į planą įtrauktoms institucijoms. Plano atnaujinimo procedūrą atlieka Vilniaus „Ateities“ mokyklos mokytojas Jurijus Tarakanovas.
Pataisos registruojamos lentelėje:
Eil. Nr. |
Atnaujinta |
Data |
Atsakingo asmens pareigos, vardas, pavardė, parašas |
1. |
|
|
|
2. |
|
|
|
3. |
|
|
|
4. |
|
|
|
5. |
|
|
|
6. |
|
|
|
7. |
|
|
|
8. |
|
|
|
9. |
|
|
|
10. |
|
|
|
11. |
|
|
|
12. |
|
|
|
13. |
|
|
|
14. |
|
|
|
15. |
|
|
|
16. |
|
|
|
17. |
|
|
|
18. |
|
|
|
Patvirtinto plano kopijos (plano išrašai), kurios išsiųstos (išdalintos) visoms suinteresuotoms institucijoms registruojami lentelėje.
Eil. Nr. |
Kam pateiktos plano kopijos (plano išrašai), |
Pateikimo būdas |
Data |
Atsakingo asmens pareigos, vardas, pavardė, parašas |
|
Plano kopijos: |
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ekstremaliųjų situacijų valdymo planas (toliau – Planas) nustato materialinių ir žmogiškųjų išteklių sutelkimą ir valdymą gresiant ar susidarius ekstremaliajai situacijai Vilniaus „Ateities“ mokykloje. Planas – dokumentas, kuriuo vadovaujasi įstaigos direktorius ir įstaigos darbuotojai, kuriems plane gresiant ar susidarius ekstremaliosioms situacijoms yra numatytos funkcijos.
Plano tikslas – padėti įstaigos vadovui organizuoti ir koordinuoti darbuotojų ir mokinių veiksmus įvykio metu, įvykio likvidavimą ir jo padarinių šalinimą ir įgyvendinti kitas dėl įvykio būtinas funkcijas, nustatytas Lietuvos Respublikos krizių valdymo ir civilinės saugos įstatyme.
Šio plano parengimo būtinybė grindžiama ekstremaliųjų situacijų kilimo dėl gamtinio, techninio, ekologinio, socialinio ar kito pobūdžio priežasčių tikimybe. Ekstremaliosios situacijos gali sukelti staigų ir didelį pavojų įstaigos darbuotojų gyvybei ar sveikatai, sutrikdyti normalų įstaigos darbą, o tuo pačiu prisiimtų, kaip ūkio subjekto, įsipareigojimų Lietuvos žmonėms vykdymą.
Plano paskirtis ir yra – padidinti įstaigos vadovaujančių darbuotojų bei civilinės saugos pajėgų parengtį, pagerinti jos reagavimą į ekstremaliąsias situacijas, kiek įmanoma sumažinti riziką ir veiksmingiau panaudoti turimas pajėgas ir materialinius išteklius, kad būtų užtikrintas darbuotojų saugumas ir įstaigos funkcionalumas, bet kokių ekstremaliųjų įvykių atveju.
Įstaigos pavadinimas |
Vilniaus „Ateities“ mokykla |
Įstaigos kodas |
190003666 |
Adresas |
S. Stanevičiaus g. 98, LT-07103 Vilnius |
Įstaigos pavaldumas |
Vilniaus miesto savivaldybė |
Įstaigos vadovas |
Direktorė Liudmila Kobrina |
Pagrindinė veiklos rūšis (EVRK) |
85 Švietimas |
Teritorijos (sklypo) plotas |
2,4517 ha |
Darbuotojų skaičius |
127 |
Mokinių skaičius |
840 |
Įstaigos darbo laikas |
8.00 – 18.00 val. |
Turimos individualios ir kolektyvinės apsaugos priemonės |
Patalpos, kurias esant reikalui būtų galima pritaikyti kaip kolektyvinės apsaugos vietas. Vienkartinės asmens apsaugos priemonės. |
Turimos gaisrų gesinimo priemonės |
Gesintuvai: MG-6 – 20 vnt. Gesintuvų išdėstymas pateikiamas evakavimo planuose. |
Elektros energiją įstaigai tiekia |
UAB „ESO“ |
Geriamą vandenį įstaigai tiekia |
UAB „Vilniaus vandenys“ |
Kanalizacija |
UAB ,,City Service Engineering“ |
Patalpų vėdinimas |
Ortakiai, kondicionieriai |
Patalpų šildymas |
UAB ,,City Service Engineering“ |
Ryšiai |
Pranešimai apie incidentą bus vykdomi mobiliaisiais telefonais, interneto ryšiu. |
Vykdomų saugų kontrolė ir atsakomybės |
|
Civilinė sauga |
Mokytojas El. p. advantas@gmail.com |
Priešgaisrinė sauga |
Direktoriaus pavaduotojas ūkio reikalams Sergej Burim El. p. sergej.burim@ateities.lt |
Viešoji tvarka |
Mokytoja Viktorija Sadovskaja El. p. viktorijasad.4@gmail.com |
Pirmosios pagalbos suteikimas |
Visuomenės sveikatos priežiūros specialistė Danguolė Zdanevičienė El. p. dangruodė@gmail.com |
Plane vartojamos sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos krizių valdymo ir civilinės saugos įstatyme ir kituose Lietuvos Respublikos teisės aktuose.
Avarija – netikėtas įvykis, sukėlęs sprogimą, gaisrą, statinių visišką ar dalinį sugriovimą, technologinio proceso nuostolingą sutrikimą, sunkų grupinį nelaimingą atsitikimą, pavojingų medžiagų išsiveržimą į aplinką, kai padaroma žala žmonėms ar aplinkai įvykio vietoje ar už jo ribų.
Civilinė sauga – veikla, apimanti valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų, kitų įstaigų, ūkio subjektų ir gyventojų pasirengimą ekstremaliosioms situacijoms, veiksmus joms gresiant ar susidarius, ekstremaliųjų situacijų likvidavimą ir jų padarinių šalinimą.
Ekstremalioji situacija – dėl ekstremaliojo įvykio susidariusi padėtis, kuri gali sukelti staigų didelį pavojų gyventojų gyvybei ar sveikatai, turtui, aplinkai arba gyventojų žūtį, sužalojimą ar padaryti kitą žalą.
Ekstremalusis įvykis – nustatytus kriterijus atitinkantis, pasiekęs ar viršijęs gamtinis, techninis, ekologinis ar socialinis įvykis, kuris kelia pavojų gyventojų gyvybei ar sveikatai, jų socialinėms sąlygoms, turtui ir (ar) aplinkai.
Ekstremaliojo įvykio kriterijai – stebėjimais ir skaičiavimais nustatyti arba tarptautinėje praktikoje naudojami fizikiniai, cheminiai, geografiniai, medicininiai, socialiniai ar kiti įvykio mastą, padarinius ar faktą apibūdinantys dydžiai arba aplinkybės (kritinės ribos), kuriuos atitinkantis, pasiekęs ar viršijęs įvykis laikomas ekstremaliuoju.
Ekstremaliosios situacijos židinys – vieta, kurioje įvyko įvykis ar ekstremalusis įvykis, ir teritorija, apimanti didžiausio pavojaus sritį apie tų įvykių vietą, kurioje gresia įvykio ar ekstremaliojo įvykio veiksnių pavojai ten esančių gyventojų sveikatai ir (ar) gyvybei, turtui ir (ar) aplinkai.
Ekstremaliųjų situacijų valdymo planas – dokumentas, kuriuo reglamentuojamas materialinių ir žmogiškųjų išteklių sutelkimas ir valdymas gresiant ar susidarius ekstremaliosioms situacijoms.
Gelbėjimo darbai – veiksmai, kuriais įvykių, ekstremaliųjų įvykių ar ekstremaliųjų situacijų metu siekiama išgelbėti gyventojų gyvybes, sveikatą ir turtą, suteikti jiems pirmąją medicinos pagalbą ir (ar) nugabenti juos į sveikatos priežiūros įstaigas, taip pat apsaugoti aplinką.
Gelbėjimo darbų vadovas – civilinės saugos sistemos pajėgų valstybės tarnautojas ar darbuotojas, iki operacijų vadovo paskyrimo ekstremaliosios situacijos židinyje vadovaujantis gelbėjimo, paieškos ir neatidėliotiniems darbams, taip pat įvykio, ekstremaliojo įvykio likvidavimo ir jų padarinių šalinimo darbams.
Gyventojų evakavimas – dėl gresiančios ar susidariusios ekstremaliosios situacijos organizuotas gyventojų perkėlimas iš teritorijų, kuriose pavojinga gyventi ir dirbti, į kitas teritorijas, laikinai suteikiant jiems gyvenamąsias patalpas.
Įstaigos darbuotojai – visi įstaigoje dirbantys asmenys.
Įvykis – ekstremaliojo įvykio kriterijų neatitinkantis, nepasiekęs gamtinis, techninis, ekologinis ar socialinis įvykis, keliantis pavojų gyventojų gyvybei ar sveikatai, jų socialinėms sąlygoms, turtui ir (ar) aplinkai.
Kita įstaiga – socialinėje, švietimo, mokslo, kultūros, sporto, sveikatos priežiūros srityse veikiantis juridinis asmuo, kurio veiklos tikslas – tenkinti tam tikrus viešuosius interesus, išskyrus valstybės ir savivaldybių institucijas ir įstaigas.
Kiti darbuotojai – tie įstaigos darbuotojai, kurie neužsiima pedagogine veikla.
Kolektyvinės apsaugos statinys – statinys ar patalpa, kurią ekstremaliųjų situacijų ar karo metu galima pritaikyti gyventojams apsaugoti nuo atsiradusių gyvybei ar sveikatai pavojingų veiksnių.
Laikino perkėlimo vieta – su kita įstaiga ar organizacija iš anksto suderinta vieta ar patalpos, į kurias gali būti laikinai perkeliami įstaigos mokiniai ir juos prižiūrintys mokytojai ar kiti darbuotojai, iki kol bus galima grįžti į savo įstaigos patalpas.
Materialiniai ištekliai – nekilnojamasis turtas, transporto priemonės, statybinės medžiagos ir kiti ištekliai, kurie teisės aktų nustatyta tvarka gali būti panaudoti gresiančioms ar susidariusioms ekstremaliosioms situacijoms likviduoti ir jų padariniams šalinti, valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų, kitų įstaigų, ūkio subjektų veiklai palaikyti ir atkurti.
Santrumpos:
Vilniaus priešgaisrinė gelbėjimo valdyba – Vilniaus PGV
Vilniaus „Ateities“ mokyklos Ekstremaliųjų situacijų valdymo planas (toliau – Planas) parengtas vadovaujantis 2022 m. gruodžio 29 d. Lietuvos Respublikos krizių valdymo ir civilinės saugos įstatymo Nr. 1317 „Kriterijų, kuriuos atitinkančių kitų įstaigų ir ūkio subjektų vadovai privalo organizuoti ekstremaliųjų situacijų valdymo plano rengimą, aprašu“, Ūkio subjekto, kitos įstaigos ekstremaliųjų situacijų valdymo plano rengimo metodinėmis rekomendacijomis, patvirtintomis Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos direktoriaus 2011 m. vasario 23 d. įsakymu Nr. 1-70 „Dėl Ekstremaliųjų situacijų valdymo planų rengimo metodinių rekomendacijų patvirtinimo“ bei Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos 2022 m. lapkričio 16 d. įsakymo Nr. 1-619 (1.4 E)/2022 redakcija.
Plano rengėjai / konsultantai |
|||
Eil. Nr. |
Vardas, pavardė, pareigos / pavadinimas |
Atsakomybė |
Kontaktai |
1. |
Mokytojas Jurijus Tarakanovas |
Atsakingas įstaigoje už plano rengimą ir įgyvendinimą. |
Mob. +370 686 73725 El. p. advantas@gmail.com |
2. |
MB „Saugi darbovietė“ |
Teikiantis išorines civilinės saugos konsultacijas. |
Mob. +370 662 67686 El. p. info@saugidarboviete.lt |
Pateikiami įstaigos atstovų, įgaliotų suaktyvinti arba atšaukti planą, vadovauti veiksmams ir juos koordinuoti kontaktiniai duomenys.
Eil. Nr. |
Vardas pavardė |
Pareigos |
Kontaktiniai duomenys |
1. |
Liudmila Kobrina |
Direktorė |
Mob. +370 682 37670 El. p. liudmila.kobrina@ateities.lt |
Pateikiami įstaigos atstovų pavaduojančių asmenų, kurie atliks plano aktyvinimo ir vadovavimo funkcijas nesant atstovams, kontaktiniai duomenys.
Eil. Nr. |
Vardas pavardė |
Pareigos |
Kontaktiniai duomenys |
1. |
Jurijus Tarakanovas |
Mokytojas |
Mob. +370 686 73725 El. p. advantas@gmail.com |
Ekstremalios situacijos įstaigoje, bei aplinkinėse teritorijose gali kilti dėl ekstremaliųjų įvykių, patvirtintų 2022 m. gruodžio 29 d. Lietuvos Respublikos krizių valdymo ir civilinės saugos įstatymo Nr. 1317, Pranešimo ir keitimosi informacija apie įvykį, ekstremalųjį įvykį, ypatingą įvykį, ekstremaliąją situaciją ar krizę tvarkos aprašo 2 priede „Ekstremaliųjų įvykių kriterijų sąrašas“, bei Lietuvos nacionalinės rizikos analizės 2021 metų atnaujinime pateiktais kriterijais.
Bet kokia nevaldoma ekstremalioji situacija gali ne tik padaryti didelių materialinių nuostolių įstaigai, bet ir turėti skaudžių pasekmių su jos veikla susijusiems žmonėms. Todėl būtina žinoti, kokie pavojai egzistuoja, kas atsitiktų, jei susiklostytų ta ar kita situacija, kaip elgtis, kad galima būtų nuo jos maksimaliai apsisaugoti.
Lietuvos Respublikos krizių valdymo ir civilinės saugos įstatymas reglamentuoja, kad:
Ekstremalioji situacija (ES) – dėl ekstremaliojo įvykio susidariusi padėtis, kuri gali sukelti staigų, didelį pavojų gyventojų gyvybei ar sveikatai, turtui, aplinkai arba gyventojų žūtį, sužalojimą ar padaryti kitą žalą.
Ekstremalusis įvykis (EĮ) – nustatytus kriterijus atitinkantis gamtinis, techninis, ekologinis ar socialinis įvykis, keliantis tokio lygio pavojų gyventojų gyvybei ar sveikatai, jų būtiniausioms gyvenimo (veiklos) sąlygoms, turtui, aplinkai, gyvybiškai svarbių valstybės funkcijų atlikimui, viešajai tvarkai, kad gali būti skelbiama ekstremalioji situacija.
Ekstremaliojo įvykio kriterijai – stebėjimais ir skaičiavimais nustatyti arba tarptautinėje praktikoje naudojami fizikiniai, cheminiai, geografiniai, medicininiai, socialiniai ar kiti įvykio mastą, padarinius ar faktą apibūdinantys dydžiai arba aplinkybės (kritinės ribos), kuriuos atitinkantis įvykis laikomas ekstremaliuoju.
Ekstremalieji įvykiai, kurie galėtų sukelti ekstremaliąsias situacijas ir įtakoti įstaigos darbą, kelti pavojų darbuotojams bei vaikams yra šie:
Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2016 m. gruodžio 27 d. nutarime Nr. D1-938 „Dėl Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2011 m. lapkričio 11 d. įsakymo Nr. D1-870 „Dėl Stichinių, katastrofinių meteorologinių ir hidrologinių reiškinių rodiklių pakeitimo“, ekstremalieji įvykiai detalizuoti ir jiems vertinti suteikti kriterijai.
Vadovaujantis šiais dokumentais ir juose pateiktomis ekstremaliųjų situacijų bei įvykių apibrėžimų nuostatomis bei ekstremaliųjų įvykių vertinimo kriterijais šiame skyriuje nagrinėjami pavojai, kurie gali būti ekstremaliųjų situacijų ir įvykių priežastimis ir kelti grėsmę įstaigos darbuotojams ir ugdytiniams, įstaigos funkcionalumui bei turtui.
Iš 18-os analizuotų aktualių įstaigai ekstremaliųjų įvykių:
Raudona – labai didelės bendrosios rizikos yra - 2 įvykiai;
Oranžinė – didelės bendrosios rizikos yra - 8 įvykiai;
Geltona – vidutinės bendrosios rizikos yra - 1 įvykis;
Žalia – priimtinos bendrosios rizikos yra - 7 įvykiai.
Atlikus įstaigos rizikos analizę (Plano priedas Nr. 1), buvo nustatyti pavojai, kurių rizika įvertinta kaip labai didelė ar didelė:
1.1. pavojai, kurie sukelia didelius padarinius (poveikį) ir yra didelės tikimybės:
Pavojingos užkrečiamosios ligos |
40 |
Gaisrai |
30 |
1.2. pavojai, kurie sukelia didelius padarinius (poveikį):
Pavojus valstybės saugumui (nesankcionuoti užsienio valstybės ginkluotųjų pajėgų veiksmai) |
24 |
Pastatų griuvimai |
22 |
Grasinimas įvykdyti teroristinį išpuolį |
20 |
Branduolinė avarija Baltarusijos Astravo atominėje elektrinėje |
10 |
Uraganas |
9 |
Teroristiniai išpuoliai |
9 |
Pavojingas radinys |
8 |
Cheminių medžiagų paskleidimas (pavojingoji medžiaga) |
8 |
Siekiant laiku perspėti gyventojus ir visas ekstremalios situacijos valdymo grandis apie gresiantį avarijų, gaivalinių nelaimių bei kitų ekstremalių situacijų pavojų ir užtikrinti šios informacijos operatyvų perdavimą, Lietuvoje sukurta gyventojų perspėjimo ir informavimo sistema (GPIS). Yra nustatyti ir patvirtinti aštuoni civilinės saugos perspėjimo signalai, kurie galioja visoje Lietuvos Respublikos teritorijoje.
Įspėjamasis garsinis signalas:
Eil. Nr. |
CS signalo pavadinimas |
CS signalo reikšmė |
1. |
„Dėmesio visiems“ |
Įspėjamasis pulsuojančio 3 min. trukmės kaukimo garsinis signalas skelbiamas gyventojams apie artėjančios ar susidariusios ekstremaliosios situacijos grėsmę perspėti perspėjimo sistemos patikrinimo ar pratybų metu. Išgirdę jį gyventojai privalo įjungti radiją ar televizorių ir išklausyti informaciją bei rekomendacijas. Griežtai vykdyti rekomendacijas. |
2. |
„Cheminis pavojus“ |
Balsu skelbiamas signalas, įspėjantis apie realų ar gresiantį cheminės taršos pavojų atitinkamoje teritorijoje. Šis signalas skelbiamas ne vėliau kaip 3 min. nuo įspėjamojo garsinio signalo perdavimo pradžios per valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų, kitų įstaigų, ūkio subjektų garsines avarinio signalizavimo sistemas, elektronines sirenas, nacionalinius, regioninius ir vietinius transliuotojus. |
3. |
„Radiacinis pavojus“ |
Balsu skelbiamas signalas, įspėjantis apie realų ar gresiantį radioaktyviosios taršos pavojų atitinkamoje teritorijoje. Šis signalas skelbiamas ne vėliau kaip 3 min. nuo įspėjamojo garsinio signalo perdavimo pradžios per valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų, kitų įstaigų, ūkio subjektų garsines avarinio signalizavimo sistemas, elektronines sirenas, nacionalinius, regioninius ir vietinius transliuotojus. |
4. |
„Katastrofinis užtvindymas“ |
Balsu skelbiamas signalas, įspėjantis apie katastrofinio užtvindymo grėsmę dėl galimos avarijos Kauno hidroelektrinėje. Šis signalas skelbiamas Kauno m., Kauno, Šakių, Jurbarko, Šilutės r. gyventojams, savivaldybių institucijoms ir įstaigoms, kitoms įstaigoms, ūkio subjektams, kuriems gresia tiesioginis užtvindymas, ne vėliau kaip 3 min. nuo įspėjamojo garsinio signalo perdavimo pradžios per įvardintų savivaldybių institucijų ir įstaigų, kitų įstaigų, ūkio subjektų garsines avarinio signalizavimo sistemas, elektronines sirenas, nacionalinius, regioninius ir vietinius transliuotojus. |
5. |
„Potvynio pavojus“ |
Balsu skelbiamas signalas, įspėjantis apie potvynio grėsmę dėl polaidžio ar intensyvių liūčių pakilus upėse vandens lygiui iki pavojingos ribos. Šis signalas skelbiamas ne vėliau kaip 3 min. nuo įspėjamojo garsinio signalo perdavimo pradžios per valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų, kitų įstaigų, ūkio subjektų garsines avarinio signalizavimo sistemas, elektronines sirenas, nacionalinius, regioninius ir vietinius transliuotojus. |
6. |
„Uragano pavojus“ |
Balsu skelbiamas signalas, įspėjantis apie artėjantį hidrometeorologinį reiškinį, galintį sukelti ekstremaliąją situaciją. Šis signalas skelbiamas ne vėliau kaip 3 min. nuo įspėjamojo garsinio signalo perdavimo pradžios per valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų, kitų įstaigų, ūkio subjektų garsines avarinio signalizavimo sistemas, elektronines sirenas, nacionalinius, regioninius ir vietinius transliuotojus. |
7. |
„Oro pavojus“ |
Balsu skelbiamas signalas, įspėjantis apie tiesioginę priešo užpuolimo grėsmę. Šis signalas skelbiamas ne vėliau kaip 3 min. nuo įspėjamojo garsinio signalo perdavimo pradžios per valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų, kitų įstaigų, ūkio subjektų garsines avarinio signalizavimo sistemas, elektronines sirenas, nacionalinius, regioninius ir vietinius transliuotojus. |
8. |
„Perspėjimo sistemos patikrinimas“ |
Balsu skelbiamas signalas, įspėjantis apie vykdomą perspėjimo sistemos patikrinimą. Šis signalas skelbiamas taip pat ir kai įvyksta nesankcionuotas sirenų įjungimas. Jis skelbiamas ne vėliau kaip 3 min. nuo įspėjamojo garsinio signalo perdavimo pradžios per valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų, kitų įstaigų, ūkio subjektų garsines avarinio signalizavimo sistemas, elektronines sirenas, regioninius ir vietinius transliuotojus. |
Pirmas įvykį pastebėjęs darbuotojas informuoja apie tai įstaigos direktorių ir/arba darbuotoją atsakingą už civilinę saugą.
Vadovas – direktorė Liudmila Kobrina.
Darbuotojas, atsakingas už civilinę saugą – mokytojas Jurijus Tarakanovas. Gavus darbuotojų ar kitų asmenų perspėjimą apie pavojų, įstaigos vadovas, direktoriaus pavaduotojai arba darbuotojas, atsakingas už civilinę saugą duoda nurodymus organizuoti sekančius veiksmus:
Įvykio metu direktoriaus, arba jam nesant, įstaigos direktoriaus pavaduotojų bei darbuotojo, atsakingo už civilinę saugą, nurodymai yra privalomi visiems įstaigos darbuotojams ir mokiniams.
Darbuotojų iškvietimo ne darbo metu organizavimas.
Ne darbo metu įstaigos darbuotojų, kaip ir kitų gyventojų įspėjimą ir informavimą apie ekstremaliųjų situacijų keliamus pavojus atlieka Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas prie Vidaus reikalų ministerijos.
Įvykus incidentui objekte darbuotojų iškvietimui naudojami jų asmeniniai mobilieji telefonai.
Darbuotojų ir valdymo grupių narių atvykimas centralizuotai nėra organizuojamas. Todėl kiekvienas atsakomybę nešantis grupės narys ar darbuotojas, privalantis atvykti ekstremaliosios situacijos metu į įstaigą, savo atvykimą turi organizuoti savarankiškai. Tam tikslui gali būti panaudotos nuosavos transporto priemonės, viešasis transportas, kitos galimos susisiekimo priemonės.
Apie įstaigoje galintį kilti ar kilusį pavojų informuoja pirmas jį pastebėjęs asmuo. Gavęs informaciją apie susidariusią ekstremalią situaciją darbuotojas praneša įstaigos direktoriui Mob. +370 682 37670. Jei pavojus kelia tiesioginę grėsmę žmogaus, turto ar aplinkos saugumui, pavojų pastebėjęs asmuo informuoja Bendrąjį pagalbos centrą.
Ne darbo metu direktorių iškviečia pirmas gavęs informaciją asmuo.
Direktorius ir direktoriaus pavaduotojai atsakingi už informacijos priėmimą ir perdavimą, gavę informaciją apie įvykį (Plano priedas Nr. 5) perduoda ją:
1. Bendrajam pagalbos centrui (skubiai pagalbai), nurodydamas:
2. Kitų įstaigų, esančių šalia, kurių darbuotojų sveikatai ar gyvybei ir turtui gali kilti pavojus, vadovui;
3. Jeigu įvykis pasiekė ekstremalaus įvykio kriterijus, įstaigos direktorius gautą informaciją apie jį praneša savivaldybės administracijai.
Direktorius ir direktoriaus pavaduotojai yra atsakingi už informacijos priėmimą ir perdavimą, informaciją apie įvykį gali gauti iš:
Kitų įstaigų, kurių įstaigoje ar teritorijoje dėl įvykio gali kilti grėsmė įstaigos darbuotojų sveikatai ir gyvybei ar įstaigos turtui;
Civilinės saugos sistemos pajėgų (policijos, greitosios medicinos pagalbos tarnybos, priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos ar kt.) atliekančių šalia įstaigos įvykio, ekstremaliojo įvykio ar ekstremaliosios situacijos likvidavimo, padarinių šalinimo darbus.
Jeigu įvykis pasiekė ekstremalaus įvykio kriterijus, apie jį praneša Vilniaus miesto savivaldybės administracijai.
Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos Civilinės saugos valdybos Situacijų koordinavimo skyrius informaciją priima ir teikia visą parą Tel. +370 5 271 7510, faks. +370 5 271 7513, el. p. sks@vpgt.lt.
Informacija apie prognozuojamą arba susidariusią ekstremalią situaciją ar ekstremalų įvykį Vilniaus apskrities priešgaisrinės gelbėjimo valdybai bus perduodama el. p. vilnius.pgv@vpgt.lt.
Pranešimo apie ekstremalią situaciją turinys:
Teikiant pranešimą, atsižvelgiant į ekstremalaus įvykio ar ekstremalios situacijos pobūdį, nurodoma:
Teikiant pranešimą, atsižvelgiant į ekstremalaus įvykio ar ekstremalios situacijos pobūdį, nurodoma:
Eil. Nr. |
Pateikiama informacija |
Pavyzdys |
1. |
Kas, kada ir kur įvyko (susidarė situacija). |
2024 m. lapkričio 15 dieną įstaigos pirmame aukšte kilo gaisras. |
2. |
Trumpas situacijos (įvykio) apibūdinimas. |
Techninis veiksnys – dėl elektros prietaiso gedimo įvyko trumpas elektros jungimas. |
3. |
Ekstremaliosios situacijos (įvykio) pavadinimas, apibūdinimas, kriterijų dydis ir reikšmė. |
Gaisras. Žmogiškasis faktorius. Poveikis turtui – tikslinamas, gali siekti iki 5 proc. turto vertės. Poveikis aplinkai – numatomo poveikio nėra. Poveikis veiklos tęstinumui – galimi veiklos pokyčiai iki 3 parų (tikslinama). |
4. |
Tarnybos, esančios ekstremaliosios situacijos (įvykio) vietoje. |
Susidariusį įvykį likviduoja 5 ugniagesių gelbėtojų automobiliai. |
5. |
Nukentėjusių, hospitalizuotų ir žuvusių žmonių skaičius (žuvusiųjų vardai, pavardės, gimimo metai). |
2/0 |
6. |
Ekspertai, esantys įvykio vietoje. |
Ugniagesių gelbėtojų komandos vadas/ koordinatorius. |
7. |
Veiksniai, kurie gali pabloginti padėtį, galimi reagavimo veiksmai. |
Degančios medžiagos skleidžia didelį dūmingumą. Pastato koridoriuose įrengtomis durimis ribojamas dūmų plitimas. |
8. |
Veiksmai ir priemonės, vykdytos darbuotojams ir mokiniams apsaugoti. |
Mokiniai evakuojami į Vilniaus statybininkų rengimo centrą, Fabijoniškių skyrių. |
Ryšių su visuomene tvarka.
Įstaigoje už informacijos perdavimo mokinių artimiesiems, žiniasklaidai ir kitoms visuomenės informavimo priemonėms atsakingas yra įstaigos direktorius. Informacija incidento metu, ar po jo, gali būti perduodama pasitelkiant vietinį telefoną, mobilų telefoną, įstaigos elektroninį paštą, ar kitas informacijos viešinimo formas. Informacijos perdavimo periodiškumas priklauso nuo atsinaujinančių, ar besikeičiančių situacijos sąlygų. Leidimą pateikti informaciją suteikia įstaigos direktorius.
Sprendimą dėl darbuotojų ir mokinių evakavimo priima ir evakavimą organizuoja direktorius, nesant direktoriaus, jo funkciją atlieka įstaigos mokytojas Jurijus Tarakanovas.
Direktorius gavęs informaciją apie pavojų nutraukia darbus ir:
Mokytojas Jurijus Tarakanovas, sužinojęs apie pavojų, informuoja direktorių. Gavęs direktoriaus nurodymą perspėti darbuotojus ir pradėti evakuaciją atlieka sekančius veiksmus:
Pedagogai yra atsakingi už mokinių evakuaciją iš savo klasės.
Kitų darbuotojų, gavusių nurodymą vykdyti evakuaciją ir (ar) išgirdusių žodinį pranešimą perduodamą per megafoną veiksmai:
Gresiant ar susidarius įvykiui, ekstremaliajam įvykiui ar ekstremaliajai situacijai žmonių gelbėjimui, turto ir aplinkos apsaugai gali būti naudojami įstaigos turimi materialiniai ištekliai. Jų panaudojimo poreikis ir atsakingi asmenys yra nustatomas ir apibrėžiamas 3-iame priede „Materialinių išteklių žinynas“.
Pagal įstaigos vykdomos veiklos pobūdį specifinės asmens apsaugos priemonės nėra numatytos.
Ekstremaliųjų įvykių padariniams šalinti – gaisrams gesinti, žmonėms ir materialinėms vertybėms gelbėti ir evakuoti, būtina užtikrinti įstaigos ryšį su priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo pajėgomis.
Darbuotojų, mokinių ir turto apsaugos užtikrinimui bei kitų darbų atlikimui, kurie užtikrintų įstaigos funkcionalumą, yra parengti įstaigos direktoriaus įsakymai.
Asmeninių apsaugos priemonių paskirtis - darbuotojų apsauga nuo radioaktyviųjų dulkių, pavojingų dujinių ar garų pavidalo cheminių ir biologinių medžiagų neigiamo poveikio.
Pagal paskirtį AAP skirstomos į asmenines kvėpavimo organų apsaugos priemones (AKOAP) ir asmenines odos apsaugos priemones (AOAP), o pagal apsaugos pobūdį - į filtruojamąsias ir izoliuojamąsias. AAP yra ir specialios, pramoniniu būdu gaminamos, ir paprasčiausios arba parankinės.
Pramoniniu būdu gaminamos AKOAP - filtruojamosios ir izoliuojamosios dujokaukės, respiratoriai, izoliuojamieji kvėpavimo aparatai, dulkėkaukės, vaikiškos apsauginės kameros.
Tačiau ekstremaliųjų situacijų atveju neturint tokių priemonių galima pasidaryti ir savadarbes asmeninės kvėpavimo organų apsaugos priemones. Tai vatos ir marlės raiščiai, bet jie apsaugo kvėpavimo organus tik nuo pavojingų dulkių, bet neapsaugo nuo kenksmingų dujų ir garų.
Izoliuojamosios dujokaukės ir izoliuojamieji kvėpavimo aparatai apsaugo kvėpavimo organus esant nepakankamai deguonies koncentracijai oro (mažesnei nei 18%) ir neribotam kenksmingų medžiagų kiekiui.
Filtruojamosios dujokaukės apsaugo kvėpavimo organus, kai deguonies kiekis ore yra ne mažesnis negu 18% ir kai yra ribotas kenksmingų medžiagų kiekis (iki 100 DLK reikšmių).
Priešdujiniai respiratoriai apsaugo kvėpavimo organus esant pakankamai deguonies koncentracijai ore ir kai kenksmingų medžiagų kiekis ore yra ne didesnis kaip 15 DLK reikšmių.
Respiratoriaus saugumas tikrinamas taip: delnu sandariai uždengiami kvėpavimo vožtuvai ir lengvai iškvepiama. Jei oras neina iš respiratoriaus puskaukės, o tik ji šiek tiek išsipučia, tai respiratorius uždėtas sandariai.
Asmeninės odos apsaugos priemonės - įvairūs izoliuojantys kostiumai, kombinezonai apsaugo odą nuo tiesioginio radioaktyviųjų, pavojingų cheminių ir biologinių medžiagų neigiamo poveikio. Dalinai odą apsaugo ir drabužiai, o ypač iš drėgmei nelaidaus audinio. Raištis daromas taip: 1 m ilgio ir 0,5 m pločio marlės ar kito turimo audinio viduryje, 30 x 20 cm plote, paklojamas 2 cm storio vatos sluoksnis. Marlės kraštai per visą ilgį iš abiejų pusių užlenkiami ant vatos, o marlės galai (apie 30-35 cm) įkerpami per vidurį, kad iš kiekvieno galo pasidarytų po du raiščius. Apatiniai raiščio galai surišami ant viršugalvio, viršutiniai - ant pakaušio. Jei neturite vatos ir marlės, tinka ir keliais sluoksniais sulankstytas rankšluostis, skarelė ar medžiagos skiautė. Tokios SAAP užtikrintų kokybiškai efektyvesnį darbuotojų ir mokinių evakavimą per pavojingo dulkėtumo taršos zoną.
Įstaigoje esančių asmens apsaugos priemonių, bei priemonių iš kurių galima pagaminti odos, bei kvėpavimo takų apsaugos priemones sąrašas yra pateikiamas įstaigos materialiųjų išteklių žinyne.
Įvykio metu pirmąją pagalbą teikia asmuo, atsakingas už pirmosios pagalbos suteikimą ir kiti darbuotojai, kurie yra išklausę pirmosios pagalbos teikimo kursus. Pirmosios pagalbos vaistinėlės, kuriose yra medikamentai, yra įstaigos administracijoje ir medicinos kabinete. Asmuo, nukentėjusiajam suteikęs pirmąją pagalbą, praneša apie tai atvykusiems greitosios medicinos pagalbos darbuotojams.
Įstaigoje vienu metu dirba arba nuolat būna ne daugiau 970 asmenų, todėl kolektyvinės apsaugos patalpos būtų naudojamos šios:
Eil. Nr. |
Kolektyvinės apsaugos statinio (patalpų) vieta |
Kolektyvinės apsaugos statinio (patalpų) plotas m2 |
Talpinamų asmenų skaičius |
1. |
Sporto salė |
462 m² |
308 |
2. |
Salė |
124 m² |
83 |
3. |
Aktų salė |
68 m² |
44 |
4. |
Kabinetai |
3076 m² |
2051 |
Kolektyvinės apsaugos statinio pritaikymo gyventojų apsaugai organizavimas.
Laikino gyventojų apgyvendinimo įstaigos kolektyvinės apsaugos statinyje trukmė – 3 dienos.
Ilgalaikio apgyvendinimo įstaigos kolektyvinės apsaugos statinyje trukmė – ilgiau nei 3 dienos.
Patalpos kolektyvinei gyventojų apsaugai turi būti paruoštos per kuo įmanoma trumpiausią laiką, tačiau ne ilgiau nei per 2 val.
Direktorius ar jo pavaduotojas telefonu iš Savivaldybės Saugaus miesto departamento Civilinės saugos skyriaus gavęs nurodymą paruošti patalpas gyventojų laikinam apgyvendinimui:
Techninio personalo darbuotojai į laikinas apgyvendinimo patalpas nuneša čiužinius ir apklotus.
Už civilinę saugą atsakingas asmuo pažymi rodyklėmis kelią iki laikino apgyvendinimo patalpų, pažymi sanitarinį mazgą ir maisto gaminimo patalpos vietą. Palydi atvykusius į laikino apgyvendinimo patalpas.
Vadovaujantis Slėptuvių, kolektyvinės apsaugos statinių ir priedangų poreikio nustatymo, parinkimo, žymėjimo, jų parengties organizavimo ir naudojimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. gruodžio 29 d. nutarimu Nr. 1317 „Dėl Lietuvos Respublikos krizių valdymo ir civilinės saugos įstatymo įgyvendinimo“, įstaigoje yra numatytas kolektyvinės apsaugos statinys įstaigos darbuotojų apsaugai.
Gresiant ar susidarius ekstremaliajai situacijai, dėl kurios įstaigos darbuotojams yra pavojinga palikti įstaigos patalpas, direktoriaus sprendimu darbuotojai lieka patalpose, skirtose jų apsaugai.
Esant poreikiui tuo pat metu laikinai apgyvendinti tiek įstaigos darbuotojus, tiek priimti evakuotus darbuotojus, pirmenybė kolektyvinės apsaugos statinyje teikiama įstaigos darbuotojams, tačiau priimami yra ir gyventojai.
Įstaigos mokiniams laikino apgyvendinimo patalpos yra skiriamos įstaigos klasėse, o darbuotojams – salėje, koridoriuose, išskyrus tas vietas, kuriose yra praėjimai.
Patalpų, tinkamų kolektyvinės apsaugos ar priedangos panaudojimui, suskirstymas yra nurodomas šio plano 19 priede „Įstaigos pastato pritaikymo kolektyvinės apsaugos ir priedangos poreikiams tvarka“.
Veiksmai kilus labai didelio rizikos lygio pavojams
Ypač pavojinga žmonių užkrečiamoji liga. Rizikos lygis – 40
Užfiksavus užkrečiamosios ligos atvejį Vilniaus mieste atliekami tokie veiksmai:
Įstaigos direktoriaus veiksmai pavojaus metu:
Darbuotojų, atsakingų už viešąją tvarką ir civilinę saugą, veiksmai:
Darbuotojo atsakingo už pirmąją pagalbą veiksmai:
Gaisras. Rizikos lygis - 30.
Kilus gaisrui arba užfiksavus galimą gaisro pavojų, faktą nustatęs darbuotojas, susiradęs saugią vietą, turi kuo skubiau imtis sekančių veiksmų:
Įstaigos direktoriaus veiksmai gavus informaciją apie kilusį pavojų:
Darbuotojų, atsakingų už viešąją tvarką ir civilinę saugą, veiksmai gaisro atveju:
Darbuotojo, atsakingo už priešgaisrinę saugą, veiksmai gaisro metu:
Darbuotojo, atsakingo už pirmąją pagalbą, veiksmai:
Darbuotojų veiksmai kilus gaisrui:
Detalesnė informacija apie atsakingus asmenis, atliekamus veiksmus, pateikiama šio plano 20 priede „Veiksmų kilus gaisrui planas“.
Pavojus valstybės saugumui (nesankcionuoti užsienio valstybės ginkluotųjų pajėgų veiksmai). Rizikos lygis – 24.
Įstaigos direktoriaus veiksmai pavojaus metu:
Darbuotojo, atsakingo už civilinę saugą, veiksmai:
Darbuotojo, atsakingo už viešąją tvarką, veiksmai:
Darbuotojo, atsakingo už pirmąją pagalbą, veiksmai:
Darbuotojų veiksmai:
Veiksmai kilus didelio rizikos lygio pavojams
Pastatų griuvimai. Rizikos lygis – 22
Įstaigos direktoriaus veiksmai gavus informaciją apie kilusį pavojų:
Darbuotojų, atsakingų už viešąją tvarką ir civilinę saugą, veiksmai:
Darbuotojų veiksmai pastato griuvimo metu:
Darbuotojo, atsakingo už pirmąją pagalbą, veiksmai:
Grasinimas įvykdyti teroristinį išpuolį. Rizikos lygis – 20
Gavus pranešimą elektroniniu paštu, skambučiu, siunta, ar kontaktiniu būdu organizuojami sekantys veiksmai:
Įstaigos direktoriaus veiksmai pavojaus metu:
Darbuotojo, atsakingo už viešąją tvarką veiksmai:
Darbuotojo, atsakingo už civilinę saugą, veiksmai:
Branduolinė avarija Baltarusijos Astravo atominėje elektrinėje. Rizikos lygis – 10
Įstaigos direktoriaus veiksmai pavojaus metu:
Darbuotojo, atsakingo už civilinę saugą, veiksmai:
Darbuotojo, atsakingo už viešąją tvarką, veiksmai:
Siekiant nenukrypti nuo ekstremaliųjų situacijų valdymo plano rengimo metodinių rekomendacijų ir neišplėsti bendrinės plano dalies, papildoma informacija, susijusi su veiksmais Branduolinės avarijos Baltarusijos Astravo atominėje elektrinėje, pateikiama 13 priede.
Stabiliojo jodo preparatų saugojimas ir laikymas įstaigoje bei dalijimo organizavimas galimos branduolinės ar radiologinės avarijos atveju pateikiama 18 priede.
Uraganas. Rizikos lygis – 9
Įstaigos direktoriaus veiksmai gavus informaciją apie kilusį pavojų:
Darbuotojų, atsakingų už viešąją tvarką ir civilinę saugą, veiksmai:
Darbuotojų veiksmai kilus uraganui:
Teroristiniai išpuoliai. Rizikos lygis – 9
Įstaigos pastate pastebėjus įtartinus žmones, išgirdus sprogimus, šūvius, ar gavus tiesioginius ar netiesioginius grasinimus imamasi sekančių veiksmų:
Įstaigos direktoriaus veiksmai gavus informaciją apie kilusį pavojų:
Darbuotojų, atsakingų už viešąją tvarką ir civilinę saugą, veiksmai:
Darbuotojų veiksmai kilus teroro pavojui:
Pavojingas radinys. Rizikos lygis – 8
Įstaigos teritorijoje ar pastate radus pavojingą objektą organizuojami sekantys veiksmai:
Įstaigos direktoriaus veiksmai pavojaus metu:
Darbuotojų, atsakingų už viešąją tvarką ir civilinę saugą, veiksmai:
Cheminių medžiagų paskleidimas (pavojingoji medžiaga). Rizikos lygis – 8
Gavus informaciją per visuomenės informavimo priemones apie paskelbtą pavojų imamasi sekančių veiksmų:
Įstaigos direktoriaus veiksmai gavus informaciją apie kilusį pavojų:
Darbuotojų, atsakingų už civilinę saugą ir viešąją tvarką, veiksmai:
Įstaigos direktoriaus sudaryta ir patvirtinta ekstremaliųjų situacijų valdymo grupė, vadovaudamasi vadovo patvirtinta ekstremaliųjų situacijų valdymo grupės darbo organizavimo tvarka ir planu, koordinuoja pasirengimą dirbti ir pačią veiklą įvykus įvykiui, ekstremaliajam įvykiui, susidarius ekstremaliajai situacijai.
Įstaigos vadovai civilinės saugos klausimais yra pavaldūs savivaldybės administracijos direktoriui. Vykdant Lietuvos Respublikos krizių valdymo ir civilinės saugos įstatymą ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių civilinės saugos organizavimą ūkio subjektuose, reikalavimus, už civilinę saugą įstaigoje atsako vadovas. Sprendžiant civilinės saugos parengties ekstremalioms situacijoms organizacinius klausimus ir siekiant, kad sprendimai būtų pagrįsti ir operatyvūs, įstaigoje įkurta ir direktoriaus įsakymu patvirtinta Ekstremaliųjų situacijų valdymo grupė.
Ekstremaliųjų situacijų valdymo grupės darbo organizavimas.
Įstaigos ESVG yra civilinės saugos ir gelbėjimo vientisos sistemos institucija, kuri įstaigos lygmenyje, kartu su kitomis civilinės saugos pajėgomis, užtikrina didelio masto gaivalinių nelaimių, technologinių avarijų ar katastrofų ir kitų ekstremalių situacijų padarinių likvidavimą, organizuoja darbuotojų bei mokinių ir turto gelbėjimą, užtikrina nenutrūkstamą jos veiklą ekstremalių situacijų metu.
Ekstremaliųjų situacijų valdymo grupė:
Eil. Nr. |
Nariai |
Pavaduojantys |
Funkcijos |
Kontaktai |
1. |
Liudmila Kobrina |
Jurijus Tarakanovas |
Grupės koordinatorius, funkcijų paskirstymas. |
Liudmila Kobrina Mob. +370 682 37670 Jurijus Tarakanovas Mob. +370 686 73725 |
2.
|
Sergej Burim |
Jolanta Stručkienė Aneta Nijazova-Elsayed Jolita Kanapienytė |
Komunikacija, protokolavimas, personalo apskaita ir planavimas, dokumentų rengimas. |
Sergej Burim Mob. +370 699 59103 Jolanta Stručkienė Mob. +370 603 69427 Aneta Nijazova-Elsayed Mob. +370 682 37620 Jolita Kanapienytė Mob. +370 616 11130 |
3. |
Jurijus Tarakanovas |
Liudmila Kobrina Viktorija Sadovskaja |
Prevencijos priemonių ir ekstremalių situacijų plano įgyvendinimo kontrolė, viešosios tvarkos užtikrinimas. |
Jurijus Tarakanovas Mob. +370 686 73725 Liudmila Kobrina Mob. +370 682 37670 Viktorija Sadovskaja Mob. +370 656 33781 |
4. |
Danguolė Zdanevičienė |
Sergej Burim |
Darbuotojų saugos ir sveikatos, aprūpinimo asmens apsaugos priemonėmis klausimai, instruktažas, apsauga. |
Danguolė Zdanevičienė Mob. +370 626 28855 Sergej Burim Mob. +370 699 59103 |
5. |
Danguolė Zdanevičienė |
Sergej Burim Jolanta Stručkienė Aneta Nijazova-Elsayed |
Sergamumo stebėsena, prevencinių priemonių įgyvendinimas, mokymai, dokumentų rengimas, ataskaitos. |
Danguolė Zdanevičienė Mob. +370 626 28855 Sergej Burim Mob. +370 699 59103 Jolanta Stručkienė Mob. +370 603 69427 Aneta Nijazova-Elsayed Mob. +370 682 37620 |
6. |
Sergej Burim |
Liudmila Kobrina |
Bendravimas su tiekėjais, skalbimo, valymo, maitinimo įmonėmis, transportavimas, apsauga, atliekų valdymas. |
Sergej Burim Mob. +370 699 59103 Liudmila Kobrina Mob. +370 682 37670 |
7. |
Liudmila Kobrina |
Sergej Burim |
Aprūpinimas vienkartinėmis apsaugos priemonėmis, jų apskaita. |
Liudmila Kobrina Mob. +370 682 37670 Sergej Burim Mob. +370 699 59103 |
8. |
Liudmila Kobrina |
Sergej Burim |
Finansų valdymas, lėšų planavimas, apskaita. |
Liudmila Kobrina Mob. +370 682 37670 Sergej Burim Mob. +370 699 59103 |
Ekstremaliųjų situacijų valdymo grupės funkcijos kasdieninėje veikloje:
Ekstremaliųjų situacijų valdymo grupės funkcijos ekstremalios situacijos atveju:
Sprendimą dėl Ekstremalių situacijų valdymo grupės darbo pradžios ekstremaliųjų situacijų atvejais priima ESVG vadovas arba jį pavaduojantis asmuo (ESVG vadovo pavaduotojas, koordinatorius), gavęs pranešimą apie ekstremalią situaciją. Pagrindinė ESVG darbo forma yra posėdžiai, kuriuos šaukia jos vadovas. Numatomas ESVG susirinkimo ir vadavietės punktas yra įstaigos direktoriaus kabinetas. ESVG, atsižvelgdama į ekstremalaus įvykio pobūdį ir vadovaudamasi šiuo Ekstremaliųjų situacijų valdymo planu, nagrinėja susidariusią ekstremalią situaciją, priima kolegialius sprendimus dėl Vilniaus „Ateities“ mokyklos civilinės saugos parengties ar veiksmų ekstremalių įvykių padariniams lokalizuoti ir šalinti.
Ekstremaliųjų situacijų atvejais ūkio subjektai ir kitos įstaigos teikia jiems nuosavybės teise priklausančius materialinius išteklius, kai gelbėjimo darbų vadovo arba ekstremaliosios situacijos operacijų vadovo (toliau – operacijų vadovas) žinioje ir Lietuvos valstybės rezerve esančių materialinių išteklių nepakanka.
Ekstremaliųjų situacijų atvejais gelbėjimo darbų vadovui nustačius, kiek ir kokių papildomų materialinių išteklių reikia gelbėjimo, paieškos ir neatidėliotiniems darbams atlikti, ekstremaliosioms situacijoms likviduoti ir jų padariniams šalinti, valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų, ūkio subjektų veiklai palaikyti ir atkurti, ūkio subjektai ir kitos įstaigos, su kuriais vadovaujantis Lietuvos Respublikos krizių valdymo ir civilinės saugos įstatymo 14 straipsnio 3 dalimi sudarytos savivaldybės ekstremaliųjų situacijų valdymo plane nurodytų užduočių vykdymo sutartys, savivaldybės administracijos direktoriaus rašytiniu reikalavimu teikia materialinius išteklius gelbėjimo darbų vadovui arba operacijų vadovui į savivaldybės administracijos direktoriaus nurodytą vietą.
Neatidėliotinais atvejais, kai kyla didelis pavojus gyventojų gyvybei, sveikatai, turtui ar aplinkai, savivaldybės administracijos direktoriaus rašytiniu reikalavimu turimus materialinius išteklius gelbėjimo darbų vadovui ar operacijų vadovui į savivaldybės administracijos direktoriaus nurodytą vietą pagal poreikį teikia ūkio subjektai ir kitos įstaigos, su kuriais nesudarytos sutartys.
Užduotys, numatytos įstaigai Savivaldybės ekstremaliųjų situacijų valdymo plane.
Savivaldybės ekstremaliųjų situacijų valdymo plane įstaigai yra numatyta atlikti tokias užduotis ekstremaliųjų situacijų metu:
Veiksmai gavus savivaldybės administracijos direktoriaus reikalavimą dėl užduočių vykdymo.
Įstaigos direktorius iš Savivaldybės administracijos direktoriaus įgalioto asmens gavęs nurodymą teikti turimus materialinius išteklius arba įgyvendinti kitas Savivaldybės ESVP numatytas užduotis ekstremaliųjų situacijų atvejais:
Įstaigos direktorius siekdamas užtikrinti darbuotojų ir mokinių saugumą toliau vykdant pagrindinę švietimo funkciją po gresiančios ar susidariusios ekstremaliosios situacijos, priima sprendimą dėl veiksmų, reikalingų tolimesnei įstaigos veiklai tęsti:
- Įvertinus, jog dalyje įstaigos patalpų nėra galimybės vykdyti veiklos dėl susidariusios situacijos, jie yra vykdomi kitose įstaigos patalpose, kuriose nėra pavojaus mokinių sveikatai ar gyvybei;
- Įvertinus, jog dalyje įstaigos patalpų nėra galimybės vykdyti veiklos dėl susidariusios situacijos, o perkėlus juos į kitas įstaigos patalpas, kuriose nėra pavojaus mokinių sveikatai ar gyvybei, nebus galimybės visų sutalpinti, veikla yra reorganizuojama, suderinus su Savivaldybės Švietimo, kultūros ir sporto departamentu;
- Įvertinus, jog įstaigos patalpose dėl ekstremaliosios situacijos nėra galimybės vykdyti Veiklos ir suderinus Savivaldybės Švietimo, kultūros ir sporto departamentu, įstaiga tarpusavio pagalbos susitarimo pagrindu ugdymo/švietimo veiklą perkelia į kitos įstaigos patalpas iki kol bus dalinai arba visiškai atkurta įstaigos veikla.
Įstaigos veikla toliau yra tęsiama:
- Kai įvykis dėl kurio buvo sustabdyta veikla yra likviduotas ir nebėra pavojaus joje esančių asmenų sveikatai bei gyvybei;
- Kai yra galimybė veiklą tęsti dalyje įstaigos patalpų ir tai nekelia pavojaus jose esančių asmenų sveikatai bei gyvybei;
- Kai yra galimybė veiklą vykdyti kitoms įstaigoms priklausančiose patalpose.
Kiti veiksmai siekiant palaikyti veiklą.
Avarijos pasekmių likvidavimo darbai.
Baigus avarijos likvidavimo darbus, įstaiga uždaromas (nutraukiama jos veikla). Atsižvelgiant į poveikio mastus, vykdomi avarijos pasekmių (įrenginių ir konstrukcijų atstatymo, sunaudotų avarijų likvidavimo priemonių papildymo ir pan.) likvidavimo darbai.
Sanitarinio švarinimo organizavimas.
Avarijos likvidavimo metu žmonių, kurie vykdė gelbėjimo darbus, sanitarinis švarinimas (taršos pašalinimas nuo kūno) atliekamas įstaigos pastate esančių buitinių patalpų dušuose.
Avarijos atveju užteršti drabužiai privalo būti pakeisti švariais (švarių drabužių komplektai turi būti saugomi buitinėse patalpose).
Sanitarinis švarinimas atliekamas asmeniškai ir savarankiškai kiekvieno asmens, dalyvavusio gelbėjimo darbuose, o avarijos metu nukentėjusiųjų žmonių sanitarinį švarinimą atlieka specialiųjų tarnybų darbuotojai, panaudojant įstaigos pateiktas higienos priemones.
Aplinkos atstatymo priemonės.
Priklausomai nuo įvykusios avarijos pobūdžio parenkamos reikalingos aplinkos atstatymo priemonės, kurių tinkamumą ir tikslingumą apsprendžia objekto ir ESVG vadovas, esant reikalui, konsultuodamasis su atitinkamos srities specialistais.
Veiklos atnaujinimas.
Pasibaigus avarinei situacijai, įstaigos veiklos atnaujinimui būtina:
1 Priedas RIZIKOS ANALIZĖ
2 Priedas CIVILINĖS SAUGOS SISTEMOS PAJĖGŲ KONTAKTINIAI DUOMENYS
3 Priedas MATERIALIŲJŲ IŠTEKLIŲ ŽINYNAS
4 Priedas PERSPĖJIMO APIE ĮVYKĮ SCHEMA
5 Priedas KEITIMOSI INFORMACIJA APIE ĮVYKĮ SCHEMA
6 Priedas DARBUOTOJŲ KONTAKTINĖ INFORMACIJA
7 Priedas TERITORIJOS IR (AR) PASTATO PLANAS
8 Priedas EVAKAVIMO SCHEMA
9 Priedas EVAKUOTŲ ASMENŲ REGISTRACIJOS LAPAS
10 Priedas EKSTREMALIŲJŲ SITUACIJŲ VALDYMO GRUPĖS NUOSTATAI
11 Priedas ATSAKOMYBIŲ TARP INSTITUCIJŲ PASKIRSTYMO SUVESTINĖ
12 Priedas VEIKSMAI PAVOJINGOS UŽKREČIAMOSIOS LIGOS ATVEJU, KOMUNIKAVIMAS, PLANAVIMAS, IŠTEKLIŲ PANAUDOJIMAS
13 Priedas VEIKSMAI BALTARUSIJOS ASTRAVO ATOMINĖS ELEKTRINĖS AVARIJOS ATVEJU
14 Priedas ĮSTAIGOS DARBUOTOJŲ IŠKVIETIMO EKSTREMALIŲJŲ SITUACIJŲ METU REGISTRACIJOS KORTELĖ
15 Priedas VEIKSMAI CHEMINIO UŽTERŠIMO ATVEJU
16 Priedas CIVILINĖS SAUGOS KALENDORINIS VEIKSMŲ PLANAS
17 Priedas VEIKSMAI PAVOJAUS VALSTYBĖS SAUGUMUI (NESANKCIONUOTI UŽSIENIO VALSTYBĖS GINKLUOTŲJŲ PAJĖGŲ VEIKSMAI) METU
18 Priedas STABILIOJO JODO PREPARATŲ SAUGOJIMAS IR LAIKYMAS ĮSTAIGOJE, BEI DALIJIMO ORGANIZAVIMAS GALIMOS BRANDUOLINĖS AR RADIOLOGINĖS AVARIJOS ATVEJU
19 Priedas ĮSTAIGOS PASTATO PRITAIKYMO KOLEKTYVINĖS APSAUGOS IR PRIEDANGOS POREIKIAMS TVARKA
20 Priedas VEIKSMŲ KILUS GAISRUI PLANAS
21 Priedas ĮSTAIGOS VEIKSMAI GAVUS GRASINIMĄ ĮVYKDYTI TERORISTINĮ IŠPUOLĮ, IR/ARBA VEIKSMAI JO METU