Vilniaus „Ateities“ mokykla nuo 2024 metų spalio aktyviai dalyvauja programoje „Tyrinėjimo menas: partnerystė giliam mokymuisi”, kurią įgyvendina asociacija „Kūrybinės jungtys“ bendradarbiaudama su Vilniaus miesto savivaldybe ir EDU Vilnius.
„Tyrinėjimo menas“ – tęstinė programa, sukurianti erdvę mokinių, mokytojų ir kūrybos profesionalų partnerystei. Programa skirta atskleisti ir ugdyti mokinių ir mokytojų kūrybingumą, kritinį mąstymą ir kitas svarbiausias kompetencijas, padėti mokykloms kurti aktualų, XXI amžiaus savastį atliepiantį ugdymo procesą, suteikti praktinę pagalbą sprendžiant aktualius mokymosi iššūkius.
Mokinių tyrinėjimo projekte (MTP) dalyvauja 8c klasė, tyrinėjimo keliu mokinius veda aktorė Giedrė Giedraitytė, lydi klasės vadovė Jelena Ignatovič ir informatikos mokytoja Aneta Nijazova-Elsayed. Mokytojų klubo (MK) veiklai vadovauja kurianti praktikė Austėja Tavoraitė kartu su kuruojančia klubą lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja Jolanta Kudirkiene. Mokytojų klubo nariai: etikos mokytoja Natalja Butkevičienė, geografijos mokytoja Flora Lesiniene, istorijos mokytojas Daniel Tučkovskij, lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja Audronė Nastajienė, socialinė pedagogė Talina Nechamkina, psichologė Natalija Serova. Administracijos atstovas – Jolanta Stručkienė, direktoriaus pavaduotoja ugdymui.
Daugiau apie projektą: TYRINĖJIMO MENAS. Programos gairės
MOKYTOJŲ KLUBAS
Nuo 2024 m. spalio mėn. iki 2025 m. kovo mėn. ,,Ateities“ mokyklos mokytojų klubo (MK) nariai: Daniel Tučkovskij, Flora Lesiniene, Talina Nechamkina, Natalja Butkevičienė, Audronė Nastajienė, Jolanta Kudirkienė, dalyvavo ilgalaikėje programoje „Tyrinėjimo menas: partnerystė giliam mokymuisi‘‘. Klubo pasirinkta tema „Įtraukiančios mokymosi aplinkos kūrimas. Universalaus dizaino principo taikymas‘‘. Šiame projekte MK nariai pateikė išsamią analizę ir praktinius patarimus, kaip sukurti įtraukią mokymosi aplinką taikant universalaus dizaino (UD) principus. Pagal šį projektą yra parengtas leidinys, kuriuo gali naudotis mūsų mokyklos bendruomenės nariai.
Mokyklos klubo nariai tyrinėjo leidinį „UD mokymosi gairės‘‘ (https://tukstantmeciomokyklos.lt/wp-content/uploads/2023/11/Universalaus-dizaino-mokymuisi-gaires-1.pdf) ir analizavo universalaus dizaino mokymui(si) aspektus, praktiškai išbandė šiuos principus lietuvių kalbos ir literatūros, istorijos, geografijos ir etikos pamokose.
7-10 klasių mokiniai per geografijos pamokas vykdė projektą „Mano išmanioji klasė“, kurio metu sukūrė patrauklią išmaniosios klasės viziją. Mokytojai nagrinėdami UD mokymosi gaires analizavo suolų išdėstymo būdus klasėje, praktinį jų pritaikymą mokymuisi, pateikė trumpus pamokų aprašymus.
Projekto metu aplankė keturias Vilniaus miesto ugdymo įstaigas, bendravo su jų vadovais, sėmėsi gerosios patirties, domėjosi, ką praktiškai galėtų pritaikyti ir savo mokyklos aplinkoje.
2025 m. kovo 17 dieną Vilniaus sensorinėje bibliotekoje vyko trijų Vilniaus mokyklų baigiamasis renginys, kuriame MK pristatė savo veiklas: teoriją ir praktines užduotis. Parengtas projektas šiame renginyje buvo įvertintas puikiai.
MK nariai dėkoja mokyklos administracijai, asociacijos „Kūrybinės jungtys“ vadovei Austėjai Tavoraitei už įkvėpimą į mokymosi procesą bei aplinką pažvelgti kūrybiškai
Mokytojų klubo baigiamasis darbas „Įtraukiančios mokymosi aplinkos kūrimas, universalaus dizaino principo taikymas“
~ // ~ // ~ // ~ // ~ // ~ // ~ // ~ // ~// ~
Projektą “Tyrinėjimo menas: partnerystės kuriančioms mokykloms (2017-2018 m.m.)” įgyvendina Britų taryba ir asociacija „Kūrybinės jungtys“, bendradarbiaudama su Ugdymo plėtotės centru. Projektas yra Britų tarybos kultūrinių ryšių programos, vykdomos visose trijose Baltijos šalyse, dalis.
Projekto tikslas – atskleisti, tyrinėti ir ugdyti XXI amžiaus gebėjimus bendrojo ugdymo procese.
Programa „Tyrinėjimo menas“ – „Kūrybinių partnerysčių“ programos patirtimi ir modeliu pagrįsta mokyklų ir įvairių sričių kūrėjų bendradarbiavimo programa, skirta ugdyti moksleivių XXI amžiaus gebėjimus, ypač kritinį mąstymą ir problemų sprendimą, kūrybingumą, bendravimą ir bendradarbiavimą, lyderystę ir iniciatyvumą. Tam pasitelkiamas kūrybiškas, tyrinėjimu, patirtimi ir jos refleksija, savarankiškumu pagrįstas mokymosi procesas, kuris suteikia erdvę klausti, ieškoti, abejoti, kurti, išbandyti, bendradarbiauti su kitais.
SIEKIAMAS POVEIKIS –
DALYVIAI –
TM2 - Mokytoju renginio medžiaga