VILNIAUS „ATEITIES“ MOKYKLOS
VAIKO GEROVĖS KOMISIJA
2024 – 2025 M. M.
Mokyklos vaiko gerovės komisija (toliau – Komisija) – dirba pagal Mokyklos direktoriaus 2011-09-15 d. įsakymu V-4b patvirtintą darbo reglamentą: organizuoja ir koordinuoja prevencinį darbą, švietimo pagalbos teikimą, saugios ir palankios vaiko ugdymui aplinkos kūrimą, švietimo programų pritaikymą mokiniams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių, atlieka mokinio specialiųjų ugdymosi poreikių (išskyrus poreikius, atsirandančius dėl išskirtinių gabumų) pirminį įvertinimą ir atlieka kitas su vaiko gerove susijusias funkcijas.
NARIAI
Aneta Nijazova-Elsayed – komisijos pirmininkė, direktoriaus pavaduotoja ugdymui, atsakinga už komisijos funkcijų, nustatytų Lietuvos Respublikos vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros įstatymo 14 straipsnio 7 dalyje, stebėjimą ir koordinavimą, bendradarbiavimą su mokyklos savivaldos bei kitomis institucijomis, sąlygų darbuotojų kvalifikacijai tobulinti sudarymą, pasirašo Komisijos sprendimus, kitus su Komisijos veikla susijusius dokumentus ir atstovauja Komisijai savivaldybės administracijos vaiko gerovės komisijos posėdžiuose, svarstant vaiko minimalios ar vidutinės priežiūros priemonių skyrimo, pakeitimo, pratęsimo ar panaikinimo klausimus arba paveda atstovauti kitam Komisijos nariui. Krizės metu organizuoja mokyklos darbuotojų susirinkimą, kurio metu pateikia informaciją apie įvykį, sprendžia mokyklos darbo organizavimo klausimus, primena kiekvieno funkcijas ir atsakomybę.
Onutė Jankauskaitė – lietuvių kalbos mokytoja, komisijos sekretorė, rengia Komisijos posėdžių medžiagą; suderinusi su Komisijos pirmininku, organizuoja Komisijos posėdžius; renka ir apibendrina gautą informaciją, kurios reikia Komisijos veiklai vykdyti; tvarko kitus dokumentus, susijusius su Komisijos posėdžių organizavimu; vykdo kitus Komisijos pirmininko pavedimus Komisijos posėdžio rengimo klausimais.
Natalija Serova – mokyklos psichologė, Teresa Gvozdova – mokyklos psichologė, atsakingos už mokykloje atliekamų tyrimų inicijavimą, prevencinių veiklos sričių, numatytų komisijos darbo plane bei programų priežiūrą ir vykdymą, prevencijos metodinių vaizdinių priemonių ir literatūros įsigijimą, už programų, susijusių su bendruomenės psichinės sveikatos inicijavimą ir koordinavimą, mokyklos ugdymo(si) aplinkos, mokinių saugumo vertinimą, nagrinėja mokyklos nelankymo, nesėkmingo mokymosi priežastis, analizuoja netinkamo elgesio, mokinių tarpusavio santykių, pedagogų ir mokinių santykių problemas, bendradarbiauja su Pedagogine psichologine tarnyba, psichikos sveikatos bei priklausomybės ligų centrais, vertina ir teikia psichologinę pagalbą mokyklos bendruomenės grupėms ar nariams krizės metu.
Talina Nechamkina – socialinė pedagogė, atsakinga už socialinės paramos mokiniams organizavimą ir priežiūrą, mokyklos bendruomenės narių, kuriems reikalinga socialinė pedagoginė, socialinė ar kita pagalba, įvertinimą, bendradarbiavimą su suinteresuotomis institucijomis ar asmenimis sprendžiant vaiko gerovės ar krizės valdymo klausimus, mokinių ugdymo(si) poreikių analizę, renka informaciją iš mokytojų, klasės auklėtojų, švietimo pagalbos specialistų, tėvų apie kylančias ugdymo(si) problemas ir jų priežastis, nustato švietimo pagalbos priemonių prioritetus, kryptis, teikimo formą. Krizės metu parengia informaciją apie Krizę mokyklos bendruomenei ir/ar žiniasklaidai, konsultuoja mokyklos vadovą, mokytojus, kaip informuoti apie Krizę mokinius, jų tėvus (globėjus, rūpintojus).
Danguolė Zdanevičienė – mokyklos sveikatos priežiūros specialistė, atsakinga už sveikatos programų įgyvendinimą, bendradarbiavimą su visuomenės sveikatos bei pirminės sveikatos priežiūros įstaigomis, sveikatos priežiūrą mokykloje, pirmosios pagalbos suteikimą ir bendradarbiavimą su kitomis medicinos įstaigomis krizės metu.
Lina Jankovskaja, – specialioji pedagogė, Ana Ranceva – specialioji pedagogė, Rūta Rodionova – specialioji pedagogė, atsakingos už mokinių, turinčių specialiųjų poreikių ugdymo programų priežiūrą ir vykdymą, rekomendacijų tėvams ir mokytojams dėl specialiojo ugdymo būdų, metodų, specialiųjų mokymo priemonių naudojimo ir kt. teikimą, specialiųjų ugdymo(si) poreikių turinčių mokinių apskaitą mokykloje, bendradarbiavimą su Pedagogine psichologine tarnyba, bendruomenės narių konsultacijas grupėmis ir individualiai krizės metu.
Ala Kozik – mokyklos logopedė, Jelena Chrebtova – mokyklos logopedė, atsakingos už mokinių, turinčių specialiųjų poreikių ugdymo programų priežiūrą ir vykdymą, rekomendacijų tėvams ir mokytojams dėl specialiojo ugdymo būdų, metodų, specialiųjų mokymo priemonių naudojimo ir kt. teikimą, specialiųjų ugdymo(si) poreikių turinčių mokinių apskaitą mokykloje, bendradarbiavimą su Pedagogine psichologine tarnyba, bendruomenės narių konsultacijas grupėmis ir individualiai krizės metu.
Marija Presnova – tėvų atstovas.
MOKYKLOS VAIKO GEROVĖS KOMISIJOS FUNKCIJOS
SITUACIJOS ANALIZĖ
Mokykloje yra mokinių, turinčių elgesio ir bendravimo problemų, stokojančių socialinių įgūdžių, blogai besimokančių ir praleidinėjančių pamokų.
2023 – 2024 m. m. vykdomi projektai: „Savu keliu“, skirtas mokinių psichoaktyvių medžiagų vartojimo prevencijai ir socialinių įgūdžių lavinimui; pradinių klasių mokiniams tarptautiniai ankstyvosios prevencijos programos „Zipio draugai“, „Obuolio draugai“, skirtos padėti ugdyti vaikų socialinius ir emocinių sunkumų įveikimo gebėjimus. Dalyvavome akcijoje „Veiksmo savaitė be patyčių“.
Mokykloje veikia dienos centras „Ateities vaikai“ socialiai remiamiems ir specialiuosius poreikius turintiems vaikams.
Keli mokiniai, turintys specialiųjų poreikių, nebaigė mokslo metus teigiamais pažymiais bet ir buvo perkelti į aukštesnę klasę su galimybe mėnesį lankyto dalyko konsultacijas ir atsiskaityti ir užbaigti mokslo metus.
Psichologė Natalija Serova pravedė 3 klasių valandėles: 2 – šeštoje klasėse; 1 – aštuntoje klasėje. 1. Taikaus bendravimo menas. 2. Klasės klimato tyrimas ir pokalbis apie tai, kas padaro mus laimingais. Buvo pravesta 41 grupinių užsiėmimų 2 SUP vaikams grupėms. Grupėse dalyvavo 5-ų – 7-ų klasių mokiniai. Iš viso dalyvavo 13 mokinių. Pravestos paskaitos – diskusijos apie seksualinę sveikatą 10 C ir 10 B klasėse, 4 susitikimai. Dalyvauta 1-ame 6a tėvų susirinkime. Ištirtas adaptacinis periodas 5 klasėse (mokinių pamokinės veiklos stebėjimas, grupiniai ir individualūs pokalbiai su mokiniais, jų tėvais ir mokytojais, mokinių savijautos klasėje ir požiūrio į mokymosi procesą įvertinimas). Rezultatai aptarti su klasių vadovais ir mokinių tėvais. Seminaras mokytojams ir mokytojų padėjėjams „Apie darbą mokykloje su vaikais, turinčiais autistinio spektro sutrikimus“. Parengtos rekomendacijos tėvams, kaip kalbėtis su vaikais apie klasiokus, turinčius dėmesio ir/ar elgesio sutrikimą. Stendo įforminimas, atnaujinimas. Paruoštos 2 temos: „Kaip bendrauti su draugais?“, „Pažintis su emociniu intelektu“.
Psichologė Teresa Gvozdova pravedė 15 klasių valandėles: visose pirmose, antrose, trečiose ir ketvirtose klasėse. Dalyvavo 5-iuose tėvų susirinkimuose. Atliko 3 tyrimus: 2 a, 2 b, 3 b klasėse „Savijauta klasėje“, Pravesta 1-mų klasių mokinių pirminė ir pakartotinė adaptacijos analizė. 32 mokiniai, turintys specialiuosius poreikius lankė individualiąsias psichologines konsultacijas; 27 mokiniai, neturintys specialiųjų poreikių, lankė individualiąsias psichologines konsultacijas. Visiems mokiniams, turintiems specialiuosius poreikius, buvo teikiama epizodinė pagalba
Socialinė pedagogė Talina Nechamkina atliko individualų darbą su mokiniais: nuolatinis bendravimas su probleminiais mokiniais (35 mokiniai), individualios konsultacijos su vaikais pagal poreikį, darbas su SUP mokiniais (17 mokinių). Konsultavo tėvus (21 konsultacija) ir mokytojus (11 konsultacijų). Bendradarbiavo su Vilniaus apskr. vyriausiojo PK Vilniaus m. 5-ojo PK darbuotojais. Atsakė į 93 informacijos užklausas. Dalyvavo 12 atvejų aptarimo ir pagalbos plano sudarymo posėdžiuose (6 šeimos) ir viename VGK Vilniaus m. savivaldybės posėdyje (1 šeima).
Specialioji pedagogė Lina Jankovskaja stengėsi, kad ugdytiniai išmoktų ir įsisavintų pagrindinius, pirminius dalykų programos įgūdžius, įgytų bendravimo įgūdžių, o ypač pasitikėjimo savimi. Todėl vedė individualius ir pogrupinius užsiėmimus, atliko korekcinį darbą su mokiniais, turinčiais mokymosi negalių (28 pamokos per savaitę). Buvo koreguoti instrukcijų supratimo ir vykdymo sunkumai, skaitymo ir rašymo technikos lavinimas, dėmesio koncentravimo lavinimo pratybos. Korekcinis darbas vyko su mokiniais, turinčiais negalią dėl įvairiapusio raidos sutrikimo, savireguliacijos sutrikimų, lingvistinių procesų sutrikimų, atminties sunkumų, girdimojo ir regimojo suvokimo sunkumus. Vyko korektiški pokalbiai apie jautrumą nesėkmėms, nepakankamą pasitikėjimą savo jėgomis. Buvo lavinami verbalinio apibendrinimo gebėjimai, formuojami garsinės analizės ir sintezės įgūdžiai, skaičiavimo, rašymo, skaitymo įgūdžiai.
Analizuojant situaciją mokykloje, galima pamatyti, kad vykdoma labai daug edukacinių renginių mokiniams: apie 20 klasės valandėlių įvairių klasių mokiniams, akcija „Savaitė be patyčių“. Taip pat mokykloje stengiamasi atsižvelgti į mokinių individualius gebėjimus ir specialius poreikius ir sudaryti sąlygas sėkmingai mokytis. Daugiau dėmesio reikėtų skirti mokytojų, tėvų švietimui, drausmingumo ir mokymosi motyvacijos kėlimui, patyčių prevencijai.
Šiuolaikinės prevencinės programos taiko formulę – žinios + socialiniai įgūdžiai + nuostatos, vertybės. Juk svarbu pateikti ne tik informaciją apie narkotikus, rūkymą, alkoholį, jų vartojimo pasekmes, smurtą, lytinį gyvenimą, bet ir pakeisti jaunimo nuostatas, didinti jų psichologinį atsparumą, puoselėti psichologinę brandą, tikintis, kad ateityje tai užkirs kelią įvairiems asmenybės sutrikimams ir priklausomybių vystymuisi.
Nuo 2024 m. balandžio 2 d. visi mokyklos mokytojai dalyvauja įtraukiojo ugdymo ilgalaikėje programoje. Išklausyti mokymai: „Universalaus dizaino mokymuisi principų taikymas mokykloje“, „Regos sutrikimai. Sutrikusios regos mokinių ugdymas“, „Atminties sutrikimų turinčių mokinių ugdymas“, „Vaikų, turinčių foneminio suvokimo sutrikimą ugdymas“, „Emocijų sutrikimai ir agresyvus elgesys. Kaip elgtis mokytojui?“. Įvyko virtualūs vizitai į KTU Vaižganto gimnaziją, Dubysos Aukštupio mokyklą, Vilniaus Antano Vienuolio progimnaziją, Vilniaus kunigaikščio Gedimino progimnaziją.
Šiais mokslo metais bendradarbiavome su Sutrikusios raidos vaikų konsultavimo skyriumi. Skyriaus specialistai apsilankė mokykloje, dalyvavo pamokose, konsultavo mokytojus. Dalyvavome mokymuose Skyriaus centre apie autizmo spektro sutrikimus, kaip padėti tokiems vaikams įveikti elgesio problemas.
2013-2014 m. m. pedagogų tarybos posėdyje ir pritarus mokyklos tarybai buvo priimtas sprendimas užrakinti mokyklos duris tam, kad sumažinti nelankomumą, vėlavimą į pamokas ir rūkymą mokyklos teritorijoje. Šis sprendimas buvo įtrauktas į ilgalaikį projektą „Saugi mokykla“. Šio projekto rėmuose vykdoma ir kita veikla: mokinių pasitikimas prie įėjimo, vėlavimo į pirmą pamoką fiksavimas, pavėlavusių mokinių sąrašų sudarymas ir klasių vadovų savalaikis informavimas, mokytojų budėjimas mokykloje pertraukų metu ir kt.
Vilniaus „Ateities“ mokyklos 2024-2025 m. m. pagrindinis tikslas – ugdymo(si) sąlygų ir kokybės gerinimas, kuris bus įgyvendinamas siekiant:
Prevencinės veiklos tikslai ir uždaviniai 2024-2025 m. m.
I. Smurto ir patyčių prevencijos ir intervencijos tikslai ir uždaviniai
Tikslas – organizuoti, įgyvendinti ir tobulinti Vilniaus „Ateities“ mokykloje smurto ir patyčių prevencijos ir intervencijos priemones, kurios padėtų vaikus išmokyti bendrauti nesityčiojant ir nesmurtaujant bei kurti saugią ir draugišką aplinką mokykloje.
Uždaviniai:
II. Žalingų įpročių (alkoholio, rūkymo, narkotikų) prevencijos tikslai ir uždaviniai
Tikslas – organizuoti, įgyvendinti ir tobulinti Vilniaus „Ateities“ mokykloje veiksmingas žalingų įpročių prevencijos priemones, kurios formuotų mokinių psichologinę – socialinę kompetenciją, gyvenimo bei sveikatos įgūdžius, padėtų sveikai gyventi, kurti, sąmoningai rinktis, atsakyti už savo veiksmus ir suprasti savo poelgių padarinius.
Uždaviniai:
III. Mokyklos nelankymo ir vėlavimo į pamokas prevencijos tikslai ir uždaviniai
Tikslas – visokeriopai mažinti pamokų praleidinėjimą, užkirsti kelią pamokų nelankymui.
Uždaviniai:
IV. Mokinių individualios pažangos stebėjimas ir mokymosi motyvacijos kėlimas.
Tikslas – skatinti kiekvieną mokinį siekti individualios pažangos.
Uždaviniai:
Laukiami rezultatai
1. Smurto ir patyčių prevencijos ir intervencijos laukiami rezultatai:
1.1.Vaikams bus suteikta žinių apie smurtinį elgesį, galimybę gauti pagalbą nukentėjus nuo smurto, bus ugdomi tinkamo bendravimo ir problemų sprendimo, socialiniai ir savisaugos įgūdžiai;
1.2. Pradinių klasių mokiniai patobulins savo socialinius įgūdžius, sumažės patyčių ir smurtinio elgesio tarp vaikų dažnumas;
1.3. Mokyklos bendruomenė bus mokoma valdyti krizines situacijas, pagerės konfliktų, smurto atvejų sprendimo kokybė, mokiniai bus linkę dažniau rinktis bendradarbiaujančias elgesio strategijas;
1.4. Per informacijos sklaidą bus supažindinta mokyklos bendruomenė su smurto ir patyčių problema, jos prevencija ir sprendimo būdais;
1.5. Mokinių tėvai ir mokyklos pedagogai pagilins žinias apie vaiko raidos psichologiją, amžiaus tarpsnių psichologiją, išmoks spręsti konfliktus, sužinos, kaip įsisąmoninti jausmus ir mokėti juos teisingai išreikšti, kartu suteikdami vaikui psichologinę pagalbą;
1.6. Sukursime geresnius tarpusavio santykius tarp mokinių, mokinių ir mokytojų, užkirsime kelią konfliktams;
1.7. Bus sustiprinta draugiška atmosfera ir aplinka mokykloje;
1.8. Sustiprintas budėjimas mokykloje padės geriau užtikrinti mokinių saugumą mokykloje;
1.9. Moksleiviai įgis pasitikėjimo mokyklos vadovybe, nebijos papasakoti apie patiriamą smurtą, patyčias ar vykdomą nusikaltimą.
2. Žalingų įpročių prevencijos laukiami rezultatai:
2.1. Bus pateikta visapusiška informacija apie tabako, alkoholio ir kitokių žalingų įpročių daromą žalą žmogui ir visuomenei;
2.2. Moksleiviai patobulins savo gyvenimo įgūdžius, taip sumažės linkusių į žalingus įpročius mokinių skaičius;
2.3. Sustiprės vaikų motyvacija ugdyti sveiką gyvenseną;
2.4. Tėvai bus įtraukti į žalingų įpročių prevencinę veiklą;
2.5. Mokytojai įgis reikiamos informacijos žalingų įpročių prevencijos temomis;
2.6.Sustiprės tėvų tarpusavio bendravimas, santykiai tarp vaikų ir mokyklos, įgis daugiau reikiamų žinių apie žalingus įpročius jų prevenciją dalyvaudami prevencinėje veikloje.
2.7. Bus išugdyti socialiniai įgūdžiai, padedantys pasipriešinti socialiniam spaudimui.
3. Mokyklos nelankymo prevencijos laukiami rezultatai:
3.1. Visokeriopai sumažintas mokinių iki 16 metų mokyklos nelankymas, pamokų praleidinėjimas be pateisinamos priežasties;
3.2.Sumažintas mokinių vėlavimas į pamokas.
4. Mokinių individualios pažangos stebėjimas ir mokymosi motyvacijos kėlimas.
4.1. Klasės vadovai ir mokytojai glaudžiai bendradarbiaus su VGK nariais.
4.2. Dalykų mokytojai nuolat informuos tėvus apie vaiko individualią pažangą.