PRITARTA
Vilniaus „Ateities” mokyklos taybos nutarimu
2022 m. gruodžio 05 d.
(protokolo Nr. 7)
PRITARTA
Vilniaus miesto savivaldybės administracijos
Bendrojo skyriaus vedėjos
2022 m. gruodžio mėn. 29 d.
įsakymu Nr. A15-1751/22(2.1.4E_BEU)
PATVIRTINTA
Vilniaus „Ateities“ mokyklos direktoriaus
2022 m.gruodžio mėn. 29 d.
įsakymu Nr. V-123
VILNIAUS „ATEITIES“ MOKYKLOS
2023-2027 METŲ
STRATEGINIS VEIKLOS PLANAS
TURINYS
Mokyklos strateginis planas parengtas vadovaujantis Lietuvos pažangos strategija Lietuva 2030, Lietuvos Respublikos Švietimo įstatymu, 2021-2030 metų nacionaliniu pažangos planu, Vilniaus miesto 2021-2030 metų strateginiu plėtros planu, pradinio ir pagrindinio ugdymo programų aprašu, Vilniaus miesto savivaldybės Tarybos sprendimais bei Vilniaus miesto savivaldybės administracijos įsakymais, Vilniaus „Ateities“ mokyklos nuostatais, mokyklos veiklos tyrimais, bendruomenės narių siūlymais, tyrimų bei apklausų duomenimis, 2022 m. mokyklos veiklos išorės įvertinimo išvadomis.
Strateginis mokyklos planas buvo kuriamas vadovaujantis nuostata, kad strateginis valdymas ir planavimas yra nuolatinis, dinaminis ir nuoseklus procesas, kuriuo remdamasi mokykla laiku prisitaiko prie išorinės aplinkos pokyčių ir efektyviau išnaudoja savo turimą potencialą.
Mokyklos strateginiame plane:
Penkeriems veiklos metams parengtas strateginis planas gali būti koreguojamas kasmet. Jam įgyvendinti mokykla rengia kiekvienų mokslo metų veiklos ir ugdymo planus. Metų veiklos planas yra kuriamas, atsižvelgiant į mokyklos ugdymo planus, papildomas mokytojų, pagalbos mokiniui specialistų ir vadovų veiklas, numatomas mokslo metų eigoje koreguojant patvirtintus planus. Taip pat metų veiklos planas gali būti tikslinamas, sudarant mokyklos mėnesio veiklos planus.
Mokyklos strateginį planą rengė darbo grupė, sudaryta direktoriaus 2022-09-01 įsakymu Nr. V-83. Rengiant strateginį planą buvo laikomasi viešumo, partnerystės ir bendradarbiavimo principų. Rengimo metu plano projektas buvo pristatytas bendruomenei, svarstytas metodinėje taryboje, mokytojų metodinėse grupėse. Galutinis plano projektas aptartas Mokytojų ir Mokyklos tarybų posėdžiuose.
Mokyklos įsteigimo data – 1990-04-10. Įsteigta Vilniaus miesto tarybos vykdomojo komiteto potvarkiu Nr. 135p „Dėl numerių suteikimo Fabijoniškių gyvenamajame rajone statomoms bendrojo lavinimo mokykloms“ (jai suteiktas Nr. 63). 1998-07-15 Vilniaus miesto tarybos sprendimu Nr. 225 mokyklai suteiktas pavadinimas Vilniaus „Ateities“ vidurinė mokykla. Mokykla kaip pagrindinė įsteigta 2015 m. rugsėjo 1 d., pertvarkant ją iš Vilniaus „Ateities“ vidurinės mokyklos, remiantis Vilniaus m. savivaldybės tarybos 2015 m. liepos 29 d. nutarimu Nr. 1-129.
Mokyklos aptarnaujamos teritorijos – tai šiauriniai Vilniaus miesto mikrorajonai: Fabijoniškės, Baltupiai, Jeruzalė, Santariškės, Visorių, Verkių, Šeškinė, Perkūnkiemis, Riešės, Bajorų gyvenvietės. Mikrorajonai gana skaitlingi, rusakalbių vaikų, lankančių mokyklą, nuolat didėja (lyginant su 2018 m. mokinių skaičius padidėjo 30 proc.). Tai vyksta dėl demografinės situacijos Lietuvoje ir Vilniuje, dėl politinės situacijos pasaulyje, šeimų reemigracijos iš užsienio, bet lieka pavojus 9-10 klasės mažėjimo dėl vaikų išvykimo mokytis į Vilniaus m. „neišgrynintas“ gimnazijas – Alekandro Puškino, Vasilijaus Kačialovo, Sofijos Kovalevskajos, „Santaros“.
Mokykla nedideliu atstumu nutolusi nuo Akropolio prekybos ir pramogų centro, Mykolo Romerio universiteto, Statybininkų rengimo centro, Vilniaus kolegijos Verslo vadybos ir menų fakultetų, Aklųjų ir silpnaregių centro. Artimiausios bendrojo lavinimo mokyklos – Fabijoniškių gimnazija, A. Kulviečio klasikinė gimnazija, S. Stanevičiaus ir Baltupių progimnazijos, „Šviesos“ pradinė mokykla. Netoli mokyklos įsikūręs „Raganiukės“ teatras, veikia sporto klubai „Impuls“ ir „Lemon Gym“, riedlenčių parkas, laisvalaikio centras „7 mūzos“, 25 metrų baseinas. Mokyklą supa penkiaaukščiai, devynaukščiai ir šešiolikaukščiai gyvenamieji namai, parduotuvės „Iki“, „Norfa“, „Maxima“, „Mandarinas“, „Lidl“. Mokykla yra šalia miesto žaliosios zonos (Cedrono aukštupio kraštovaizdžio draustinis, Fabijoniškių miško parkas), kuri panaudojama, organizuojant mokinių ugdymą už mokyklos ribų.
Mokyklos bendruomenė – tai ne tik rusakalbiai Vilniaus gyventojai. Mokykloje mokosi lietuvių, ukrainiečių, baltarusių, lenkų, azerbaidžaniečių, armėnų, romų tautybės vaikai. Daug vaikų yra iš mišrių šeimų, todėl, kaip rodo apklausos, mokykloje mokosi ne tik stačiatikių, bet ir katalikų tikėjimo vaikai.
2022 metais Vilniaus „Ateities“ mokykloje mokosi 921 mokinys, sukomplektuotos 32 klasės, 1 priešmokyklinio ugdymo grupė. Mokinių skaičius didėja, nes 2020–2021 m. m. mokėsi 705 mokiniai, o 2021–2022 m. – 740 mokinių. Mokinių, atvykusių iš užsienio šalių, daugiausiai iš Ukrainos, mokykloje yra 202. Jiems teikiama papildoma pagalba – papildomos lietuvių kalbos pamokos 1–2 metams. Daugelio mokyklą lankančių mokinių šeimų socialinė-ekonominė padėtis yra vidutinė. Nemokamai maitinami 307 (33 proc.) mokiniai. Mokykloje integruotai ugdomi 195 specialiųjų ugdymosi poreikių turintys mokiniai: iš jų 52 turintys vidutinių ugdymo(si) poreikių, 26 – didelių, 1 – labai didelių. Pedagoginę psichologinę pagalbą mokiniams teikia visa pagalbos specialistų komanda.
Mokyklos pastatas pradėtas renovuoti 2019 m.: sutvarkytos išorinės sienos, pakeisti langai ir durys. Atnaujintas lauko stadionas (sporto aikštynas) – įrengta sporto vieta su dideliu lauku (aikšte), papildomomis specializuotomis aikštelėmis ir bėgimo takais. Pradėti atnaujinimo darbai mokyklos bibliotekoje, pandusų montavimo darbai ir kitų erdvių pritaikymas įtraukiajam ugdymui.
Saugi, moderni, šiuolaikinius reikalavimus atitinkanti pagrindinės tipo mokykla, kurioje mokinys siekia tvirtų pilietiškumo, dorovės ir pasaulio pažinimo pagrindų.
Teikti kokybišką pradinį ir pagrindinį išsilavinimą, ugdyti sąmoningą demokratinės visuomenės pilietį, būsimą gimnazistą, išsaugant jo tautinį identitetą daugiakultūrinės aplinkos sąlygomis.
2.3. MOKYKLOS VERTYBĖS IR FILOSOFIJA
Vertybės:
Mokiniai, siekiantys pažangos.
Tėvai, siekiantys bendradarbiavimo.
Mokytojai, siekiantys tobulėjimo.
Mokyklos vadovai, siekiantys valdymo demokratijos.
Filosofija:
„Ateities“ mokykloje prasideda sėkminga kiekvieno vaiko ateitis...
2.4. MOKYKLOS STRATEGINIAI TIKSLAI
2.4.1. MOKYKLOS STRATEGINIAI UŽDAVINIAI
Tikslas: Ugdymo(si) kokybės gerinimas.
Uždaviniai:
Tikslas: Mokymą(si) skatinančios aplinkos gerinimas.
Uždaviniai:
2.4.2. MOKYKLOS 2023–2027 METŲ STRATEGIJOS REALIZAVIMO PRIEMONIŲ PLANAS
1. Tikslas: Ugdymo(si) kokybės gerinimas |
||||
Uždaviniai |
Priemonės |
Atsakingi vykdytojai |
Terminai |
Ištekliai |
1. Tobulinti pamokos vadybą |
1.1. Tirti ir analizuoti mokinių mokymosi |
Direktoriaus pavaduotojai ugdymui, pagalbos mokiniui specialistai |
2023-2027 |
Žmogiškieji ištekliai |
1.2. Atnaujinti bendrojo ugdymo turinį ir užtikrinti veiksmingą jo diegimą |
Direktoriaus pavaduotojai ugdymui, metodinė taryba, mokytojai |
2023-2024 |
Žmogiškieji ištekliai, ugdymui skirtos lėšos |
|
1.3. Pamokose diferencijuoti ir individualizuoti mokymosi veiklas pagal mokinių gebėjimus, pasiekimus, vyraujantį mokymosi stilių |
Direktoriaus pavaduotojai ugdymui, m/g pirmininkai |
Kasmet |
Žmogiškieji ištekliai |
|
1.4. Planuoti ir vesti integruotas pamokas ir projektus |
Direktoriaus pavaduotojai ugdymui |
Kasmet |
Žmogiškieji ištekliai, ugdymui skirtos lėšos |
|
1.5. Vykdyti klasių ir individualią mokinių mokymosi pažangos stebėseną |
Direktoriaus pavaduotojai ugdymui |
Kasmet |
Žmogiškieji ištekliai, ugdymui skirtos lėšos |
|
1.6. Organizuoti metodinės tarybos veiklą, tobulinant pamokos vadybą ir mokytojų lyderystės kompetencijas |
Mokyklos metodinė taryba |
Kasmet |
Žmogiškieji ištekliai, ugdymui skirtos lėšos |
|
2. Stiprinti mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimą ir įsivertinimą |
2.1. Pamokose taikyti įvairesnius išmokimo stebėjimo būdus ir vertinimą, pagrįstą konkrečiais vertinimo kriterijais |
Direktoriaus pavaduotojai ugdymui, mokyklos metodinė taryba |
2023-2027 |
Žmogiškieji ištekliai, ugdymui skirtos lėšos |
2.2. Atnaujinti mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimo tvarkos aprašą |
Direktoriaus pavaduotojai ugdymui, metodinė taryba |
2025 |
Žmogiškieji ištekliai, ugdymui skirtos lėšos |
|
2.3. Sukurti mokytojų, dirbančių toje pačioje klasėje, darbo grupes mokinių pažangos ir pasiekimams aptarti ir ugdymo problemoms spręsti |
Direktoriaus pavaduotojai ugdymui, klasių vadovai, mokytojai dalykininkai |
Kasmet vieną kartą per trimestrą |
Žmogiškieji ištekliai
|
|
3. Teikti mokiniams savalaikę pagalbą ir tobulinti šiuolaikinę pamoką ir pagalbos mokiniui sistemą |
3.1. Panaudoti ugdymo plano galimybes skirtingų poreikių ir gebėjimų mokinių ugdymui |
Direktoriaus pavaduotojai ugdymui, metodinė taryba, klasių vadovai, mokytojai dalykininkai, mokinių taryba, pagalbos mokiniui specialistai |
2023-2027 |
Žmogiškieji ištekliai, ugdymui skirtos lėšos, 1,2 procentų lėšos |
3.2. Įtraukiojo ugdymo užtikrinimas įvairių poreikių vaikams |
Direktoriaus pavaduotojai ugdymui, VGK, pagalbos mokiniui specialistai |
2023-2027 |
Ugdymui skirtos lėšos |
|
3.3. Organizuoti pedagoginės, specialios pedagoginės, psichologinės, socialinės pagalbos darbuotojų veiklą, tiriant ir gerinant skirtingų lygių mokinių mokymosi pasiekimus |
Direktoriaus pavaduotojai ugdymui, pagalbos mokiniui specialistai |
Kasmet |
Ugdymui skirtos lėšos |
|
3.4. Tobulinti pagalbos mokiniui konsultavimo sistemą |
Direktoriaus pavaduotojai ugdymui, pagalbos mokiniui specialistai, mokytojai dalykininkai, klasių vadovai |
Kasmet |
Ugdymui skirtos lėšos |
|
3.5. Taikyti įvairesnes bendravimo ir bendradarbiavimo su tėvais formas |
Mokyklos taryba, klasių vadovai, mokyklos tėvų komitetas |
Kasmet |
Žmogiškieji ištekliai, mokyklos lėšos |
|
2. Tikslas: Mokymą(si) skatinančios aplinkos gerinimas |
||||
Uždaviniai |
Priemonės |
Atsakingi vykdytojai |
Terminai |
Ištekliai |
1. Stiprinti emocinį saugumą, socialinę bei pilietinę atsakomybę ir bendradarbiavimą |
1.1. Metodinės grupės narių gerosios patirties sklaida susirinkimuose |
Metodinė taryba, metodinių grupių pirmininkai, mokytojai |
2023-2027 |
Žmogiškieji ištekliai, ugdymui skirtos lėšos |
1.2. Mokyklos bendruomenės telkimas pokyčiams bei inovacijoms |
Administracija |
2023-2027 |
Ugdymui skirtos lėšos |
|
1.3. Bendruomenės narių socialinių emocinių poreikių tyrimas ir rezultatų panaudojimas mokyklos veiklos kokybės gerinimui |
Administracija, pagalbos mokiniui specialistai, socialiniai partneriai |
Kasmet |
Žmogiškieji ištekliai, ugdymui skirtos lėšos |
|
1.4. Parengti mokytojų, pagalbos mokiniui specialistų, vadovų, kvalifikacijos tobulinimo ir atsiskaitymo tvarka |
Direktoriaus pavaduotojai ugdymui, mokyklos metodinė taryba |
2024-2025 |
Ugdymui skirtos lėšos |
|
1.5. Tęsti ir plėtoti prevencijos, socializacijos, sveikatos stiprinimo programas, dalyvauti tokio pobūdžio projektuose |
Direktoriaus pavaduotojai ugdymui, pagalbos mokiniui specialistai, klasių vadovai |
Kasmet |
Ugdymui skirtos lėšos |
|
2. Kurti kompetencijoms formuotis palankią mokymosi aplinką |
2.1. Taikyti inovatyvius mokymosi metodus, paremtus aktyviu mokinių mokymusi |
Direktoriaus pavaduotojai ugdymui, mokyklos metodinė taryba, m/g pirmininkai |
2023-2027 |
Žmogiškieji ištekliai, ugdymui skirtos lėšos |
2.2. Organizuoti ugdomąją veiklą skirtingose edukacinėse aplinkose |
Direktoriaus pavaduotojai ugdymui, klasių vadovai, mokytojai dalykininkai |
Kasmet |
Ugdymui skirtos lėšos |
|
2.3. Tikslingai taikyti informacines technologijas pamokose |
Direktoriaus pavaduotojai ugdymui, klasių vadovai, mokytojai dalykininkai |
Kasmet |
Ugdymui skirtos lėšos |
|
2.4. Ugdyti mokinių mokėjimo mokytis kompetenciją |
Direktoriaus pavaduotojai ugdymui, mokyklos metodinė taryba |
2023-2027 |
Žmogiškieji ištekliai, ugdymui skirtos lėšos |
|
3. Sistemingai aprūpinti naujomis ugdymo priemonėmis, skaitmeniniu turiniu mokomuosius kabinetus, kurti naujas edukacines erdves |
3.1. Gerinti mokytojų ir mokinių aprūpinimą reikalingomis mokymosi priemonėmis |
Direktoriaus pavaduotojas ūkio reikalams, bibliotekos vedėja, inžinerinių tinklų specialistai |
Kasmet |
Aplinkai skirtos lėšos, mokyklos lėšos, rėmėjų lėšos |
3.2. Renovuoti mokyklos pastatą ir patalpas |
Direktoriaus pavaduotojas ūkio reikalams, mokyklos taryba, tėvų komitetas |
2023-2027 |
Spec. Tikslinės dotacijos lėšos |
|
3.3. Atnaujinti mokyklinius baldus ir grindų dangą |
Direktoriaus pavaduotojas ūkio reikalams, mokyklos taryba |
2023-2027 |
Aplinkai skirtos lėšos, mokyklos lėšos, rėmėjų lėšos |
|
3.4. Įrengti papildomą sporto salę stalo žaidimams ir treniruokliams |
Direktoriaus pavaduotojas ūkio reikalams, mokyklos taryba |
2023-2027 |
Projektinės lėšos |
|
3.5. Atnaujinti mokyklos fojė |
Direktoriaus pavaduotojas ūkio reikalams, mokyklos taryba |
2023-2027 |
1,2 procentų lėšos |
|
3.6. Sukurti papildomas mokinių kūrybinių darbų eksponavimo erdves |
Direktoriaus pavaduotojas ūkio reikalams, mokyklos taryba |
2023-2027 |
Mokyklos lėšos |
|
3.7. Įrengti naujus kabinetus: lietuvių kalbos; gamtos mokslų laboratoriją |
Direktoriaus pavaduotojas ūkio reikalams, mokyklos taryba |
2023-2027 |
Mokyklos lėšos, 1,2 procentų lėšos |
2.4.3. TIKSLO PASIEKIMO IR UŽDAVINIŲ ĮGYVENDINIMO RODIKLIAI
1. Tikslas: Ugdymo(si) kokybės gerinimas |
|||||
Uždaviniai |
Rodikliai |
Numatomi rezultatai |
|||
2024 m. |
2025 m. |
2026 m. |
2027 m. |
||
1. Tobulinti pamokos vadybą |
1.1. Nuosekliai ir kryptingai kasmet vykdomi skirtingų koncentrų mokinių mokymosi poreikių ir stilių tyrimai, rezultatai analizuojami, pristatomi mokytojų bendruomenei |
taip |
taip |
taip |
taip |
1.2. Suburta atnaujinto ugdymo turinio (UTA) įgyvendinimo ir koordinavimo komanda. Mokytojai gilina pamokos planavimo pagal UTA žinias ir gebėjimus, kuria sąlygas kiekvienam mokiniui pasiekti aukštesnius rezultatus, suteikiant tvirtus ir tvarius žinių pagrindus, dalykų turiniu ugdant kompetencijas |
taip |
taip |
taip |
taip |
|
1.3. Mokytojai pamokose pritaiko pagrindinius ugdymo veiklos elementus: mokymo turinį, mokymosi metodus, vertinimo būdus. Numato skirtingas užduotis ir veiklas skirtingų gebėjimų mokiniams ar jų grupėms. Mokiniai renkasi veiklas pagal savo galimybes, dirba poromis arba mažose grupėse. Mokiniai mokomi įsivertinti ir įvertinti kitų darbo rezultatus. Namų darbai diferencijuojami |
taip |
taip |
taip |
taip |
|
1.4. Mokytojai bendradarbiauja ir ilgalaikiuose planuose kasmet numato dalykų integraciją. Per mokslo metus pradinių klasių mokytojai vykdo 2 integruotus projektus, 5-10 klasių mokytojai – po 1. Kartą per 3 mėnesius kiekvienas mokytojas veda integruotas pamokas. Administracija sudaro lankstų tvarkaraštį, planuose numato tarpdalykinės integracijos ir projektų dienas. Nuolat vedami kvalifikacijos kėlimo seminarai tarpdalykinių ryšių tematika, dirba laikinosios integruotų pamokų organizavimo mokytojų grupės |
taip |
taip |
taip |
taip |
|
1.5. Sukurta mokinių mokymosi pažangos stebėsenos ir fiksavimo sistema. Dalykų diagnostinės užduotys rengiamos atsižvelgiant į BUP nurodytus pasiekimų lygius. Mokinių pažangos stebėsenai naudojami standartizuoti testai, kurie analizuojami ir pateikiami mokytojų, mokinių ir tėvų bendruomenei. Duomenų tvarkymui ir analizei naudojama programinė įranga |
taip |
taip |
taip |
taip |
|
1.6. Metodinė taryba nuolat planuoja mokytojų ekspertų ir metodininkų darbą su jaunais mokytojais, atviras pamokas, projektų pristatymus, mokytojų gerosios patirties sklaidos renginius ir kt. |
60 proc. |
70 proc. |
80 proc. |
90 proc. |
|
2. Stiprinti mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimą ir įsivertinimą |
2.1. Mokytojai taiko veiksmingus išmokimo, pažangos stebėjimo ir patikrinimo būdus. Vertinant remiamasi konkrečiais kriterijais. Mokykloje susitarta dėl šių kriterijų ir pažangos fiksavimo dalyko, klasės, mokyklos lygmenimis. Mokinių pažanga ir pasiekimai vertinami visapusiškai: žinios, supratimas, gebėjimai, įgūdžiai, nuostatos. Susitarta dėl spec. poreikių mokinių vertinimo kriterijų. Organizuojami mokykloje seminarai patobulina mokytojų pažangos ir vertinimo kompetenciją |
taip |
taip |
taip |
taip |
2.2. Siekiant užtikrinti mokyklos ir atskirų mokomųjų dalykų dermę, vieną kartą per 2 metus peržiūrimas ir reikalui esant redaguojamas mokinių pasekimų ir pažangos vertinimo aprašas |
taip |
- |
taip |
- |
|
2.3. Vieną kartą per trimestrą mokytojai su kuruojančiais direktoriaus pavaduotojais organizuoja susirinkimus ir aptaria kiekvieno mokinio pasiekimus ir pažangą, suderina savo veiksmus ir reikalavimus |
3 |
3 |
3 |
3 |
|
3. Teikti mokiniams savalaikę pagalbą ir tobulinti šiuolaikinę pamoką ir pagalbos mokiniui sistemą |
3.1. Mokiniai siekia asmeninės sėkmės, bendradarbiauja su mokytoju, aptardami mokymosi sunkumus/ sėkmę, mokosi mokytis, kreipiasi pagalbos į mokytoją ir laiku ją gauna. 2025 m. 75 proc. mokinių pasieks asmeninę pažangą. Nuo 2025 m. kasmet didės mokinių, pasiekusių asmeninę pažangą, skaičius. Organizuojami 2 mokinių forumai klasėse apie asmeninės pažangos matavimo įtaką ir naudą asmenybės ūgčiai |
70 proc. |
75 proc. |
80 proc. |
85 proc. |
3.2. Organizuojami susitikimai ir proaktyvus bendravimas su bendruomene: švietimo pagalbos specialistų (kiekvieną mėnesį); mokytojų, dirbančių toje pačioje klasėje, bendravimo veiklos stebėjimas ir įvertinimas (atvejų analizė) (per mokinių atostogas); mokinių tėvų švietimas ir įtraukimas į ugdymo procesą (du kartus per metus); VGK susitikimai (pagal poreikį). Sukurti poilsio vietas emocinių sunkumų patiriantiems vaikams (išskirta erdvė, priemonės, pritaikyta aplinka) |
taip |
taip |
taip |
taip |
|
3.3. Tiriamoji veikla yra kryptinga ir nuosekli. Kasmet atliekami 2–3 tyrimai pagalbos mokiniui efektyvumo, psichologinio klimato gerinimo, gabių ir specialių poreikių vaikų ugdymo klausimais. Tobulinama Vaiko gerovės komisijos veikla. Kryptingai vykdomas taikomų prevencinių priemonių veiksmingumo vertinimas. Su visų tyrimų išvadomis supažindinama mokyklos bendruomenė |
taip |
taip |
taip |
taip |
|
3.4. Kasmet vykdoma mokytojų ir mokinių tėvų apklausa dėl švietimo pagalbos organizavimo mokiniams. Mokiniams vedamos visų mokomųjų dalykų konsultacijos iki 1 pamokos pradžios ir po 7 pamokos. Tėvams – pagal pagalbos specialistų nustatytą tvarką (individualios ir grupėmis). Elektroniniame dienyne reguliariai teikiama informacija tėvams, mokytojams, mokiniams |
taip |
taip |
taip |
taip |
|
3.5. Per mokslo metus organizuojama ne mažiau kaip 2 bendri tėvų susirinkimai, 2 kito pobūdžio renginiai (kultūriniai, sportiniai, informaciniai ir pan.) 50 proc. tėvų aktyviai dalyvauja mokyklos veikloje, 80 proc. finansiškai remia mokyklą, pervesdami 1,2 proc. savo mokesčių į mokyklos paramos sąskaitą. Aktyviai dirba tėvų komitetas |
50 proc. |
55 proc. |
60 proc. |
65 proc. |
|
2. Tikslas: Mokymą(si) skatinančios aplinkos gerinimas |
|||||
1. Stiprinti emocinį saugumą, socialinę bei pilietinę atsakomybę ir bendradarbiavimą |
1.1. Kiekvienas metodinės grupės narys, dalyvavęs kvalifikacijos kėlimo renginiuose ar ugdęsis savarankiškai, pasidalija įgyta informacija, išbandyta nauja praktika metodinės grupės susirinkime |
70 proc. |
80 proc. |
90 proc. |
95 proc. |
1.2. Mokyklos vadovai, kiti lyderiai įgalina ir skatina bendruomenę diskutuoti ir veikti drauge, visiems prisiimant atsakomybę už atliekamas veiklas, numatytas mokyklos strateginiame plane ir veiklos planuose. Etato dalyje turimos valandos bendruomenei reikalingoms veikloms atlikti išnaudojamos tikslingai ir produktyviai. Organizuojami ne mažiau nei 3 mokytojų susirinkimai įsivardijant užduotis ir aptariant jų įgyvendinimo grįžtamąjį ryšį. Veikia nuolatinės darbo grupės ir pagal poreikį kuriamos naujos |
taip |
taip |
taip |
taip |
|
1.3. Kasmet organizuojamas bendruomenės narių psichosocialinių rizikos veiksnių ir mobingo rizikos vertinimas. Parengtas psichosocialinės rizikos veiksnių prevencijos priemonių planas. Kryptingai vykdomas taikomų prevencinių priemonių veiksmingumo vertinimas. Su visų tyrimų išvadomis supažindinama mokyklos bendruomenė |
taip |
taip |
taip |
taip |
|
1.4. Parengta ir vykdoma mokytojų, pagalbos mokiniui specialistų ir mokyklos vadovų kvalifikacijos kėlimo ilgalaikė programa, edukacinių renginių lankymo ir atsiskaitymo tvarka |
taip |
taip |
- |
- |
|
1.5. Kasmet mokykla įtraukia mokytojus, mokinius ir tėvus į 2–3 programas ir projektus prevencijos, socializacijos, sveikatos stiprinimo klausimais |
2 |
3 |
3 |
3 |
|
2. Kurti kompetencijoms formuotis palankią mokymosi aplinką |
2.1. Ne mažiau kaip 50 proc. visų pamokų per mokslo metus taikomi mokymąsi skatinantys metodai, informacinės technologijos. Pradiniame ugdyme 25 proc. pasaulio pažinimo pamokų, pagrindiniame ugdyme 30 proc. gamtos mokslų pamokų skiriama eksperimentavimui, tyrinėjimui ir praktinių įgūdžių ugdymui. 20 proc. socialinių mokslų pamokų 9–10 klasėse skiriama projektinio darbo gebėjimams ugdyti |
taip |
taip |
taip |
taip |
2.2. Mokytojai, remdamiesi mokyklos ugdymo planu, netradicinių pamokų tvarkaraščiu, atskirais mokyklos direktoriaus įsakymais, ne rečiau kaip 3 kartus per mokslo metus vykdo ugdomąją veiklą kitose edukacinėse aplinkose: muziejuose, bibliotekose, gamtoje ir kitur. Ugdymas netradicinėse erdvėse numatomas iš anksto ilgalaikiuose planuose, reikalui esant, apmokamas iš krepšelio lėšų, skirtų edukaciniams renginiams |
50 proc. |
55 proc. |
60 proc. |
70 proc. |
|
2.3. Užtikrinamas naujausių informacinių technologijų taikymas ugdymo procese. Mokytojų kompiuterinis raštingumas leidžia tikslingai naudoti ne tik paprasčiausias IKT priemones, bet ir interaktyvias ir mobilias mokymo lentas, kompiuterines laboratorijas |
50 proc. |
55 proc. |
60 proc. |
70 proc. |
|
2.4. Mokykloje susitarta dėl mokėjimo mokytis kompetencijos ugdymo veiklos krypčių. Patobulinta mokytojų profesinė kompetencija padėti mokiniams ugdytis mokėjimo mokytis kompetenciją. Parengtos mokėjimo mokytis kompetencijos ugdymo rekomendacijos mokytojams, mokiniams ir mokinių tėvams. Stiprinama mokinių atsakomybė už savo mokymąsi, padidėja mokinių aktyvumas pamokose |
taip |
taip |
taip |
taip |
|
3. Sistemingai aprūpinti naujomis ugdymo priemonėmis, skaitmeniniu turiniu mokomuosius kabinetus, kurti naujas edukacines erdves |
3.1.Sudaryta ugdymo proceso aprūpinimo mokymo priemonėmis darbo grupė, kuri tiria mokytojų ir mokinių poreikius, leidyklų pasiūlymus, sudaro perspektyvinius vadovėlių ir kitų priemonių pirkimo planus. Sukurta visų klasių ir kabinetų aprūpinimo priemonėmis duomenų bazė |
taip |
taip |
taip |
taip |
3.2. Suremontuotas stogas, sutvarkyta teritorija (šaligatviai, asfaltas, kiemo danga). Suremontuotos valgyklos, virtuvės, skaityklos, rūsių patalpos |
taip |
taip |
taip |
taip |
|
3.3. Visi mokykliniai baldai atitinka HN reikalavimus, 30 proc. patalpų pakeista grindų danga |
15 proc. |
20 proc. |
25 proc. |
30 proc. |
|
|
3.4. Įrengta mažoji sporto salė |
- |
taip |
- |
- |
|
3.5. Mokyklos fojė dizainas yra modernus ir patogus |
- |
- |
- |
taip |
|
3.6. Papildomos erdvės įkurtos mokyklos muziejuje, koridoriuose, bibliotekoje |
- |
- |
taip |
- |
|
3.7. Įrengti lietuvių kalbos kabinetai ir laboratorija |
2 |
3 |
1 |
1 |
3. PLANO ĮGYVENDINIMO STABĖSENA
Mokyklos ugdymo planai įgauna strateginius siekius ir realią ilgalaikio įgyvendinimo perspektyvą. Šiai strategijai įgyvendinti būtina, kad visa bendruomenė žinotų strateginio plano tikslus bei uždavinius ir aktyviai dalyvautų šio plano įgyvendinime, prisiimdami atsakomybę už kasmet įgyvendinamas konkrečias veiklas. Išlaikant aukštos kvalifikacijos specialistų branduolį, ugdant kūrybiškos laisvos saviraiškos asmenybę ir kuriant realų teigiamą mokyklos įvaizdį, mokykloje išlaikomi ir papildomai motyvuojami gabiausi mokiniai, užtikrinimas ugdymo tęstinumas, kuriami efektyvūs viešieji ryšiai.
Strateginio plano stebėseną vykdo direktoriaus įsakymu sudaryta darbo grupė.
Plano įgyvendinimo stebėsenos procesas.
Strateginio plano stebėsena atliekama viso proceso metu ir visais lygiais.
Strateginio planavimo grupė plano projektą pristato mokyklos bendruomenei, mokyklos tarybai. Tokiu būdu bendruomenė turi galimybę teikti siūlymus bei pageidavimus.
Strateginio plano stebėsenos grupė kiekvienais metais ne vėliau kaip iki sausio 31 d. pristato ataskaitą apie strateginio plano vykdymą mokyklos tarybai ir skelbiama viešai. Strateginio plano neatskiriama dalis yra metinių veiklos programų įgyvendinimas.
Mokyklos administracija užtikrina, kad strateginis planas derėtų su kitais mokykloje esančiais planais: ugdymo planu, metine veiklos programa, metodinės tarybos veiklos planu, metodinių grupių veiklos planais ir pan. Stebėsenos duomenys fiksuojami strateginio plano strateginių tikslų pasiekimų analizės formoje.
Strateginių tikslų pasiekimo lygio analizės forma:
Tikslas: |
|||||
Uždaviniai |
Planuotas pasiekimas |
Pasiektas rezultatas |
Planuoti finansiniai ištekliai |
Panaudoti finansiniai ištekliai |
Įgyvendinta (data) |
Uždavinys 1 |
|
|
|
|
|
Uždavinys 2 |
|
|
|
|
|
Uždavinys 3 |
|
|
|
|
|
Išvada apie pasiektą tikslą: |
Ši forma pildoma kiekvienam strateginiam tikslui.
4.1. ANKSTESNIO STRATEGINIO PLANO ĮGYVENDINIMO APŽVALGA
Statistinių duomenų analizė
Ugdytinių skaičiaus kaita
Metai |
PUG |
1-4 klasės |
5-8 klasės |
9-10 klasės |
Klasių komplektai |
Iš viso |
2018-2019 |
33 |
315 |
248 |
94 |
28 |
690 |
2019-2020 |
29 |
317 |
273 |
88 |
29 |
707 |
2020-2021 |
17 |
293 |
307 |
88 |
30 |
705 |
2021-2022 |
31 |
288 |
319 |
102 |
30 |
740 |
2022-2023 |
21 |
363 |
378 |
160 |
32 |
922 |
Išvados:
1. Per paskutinius penkerius metus mokykloje mokinių skaičius didėja.
2. Klasių komplektų skaičius didėja.
3.Nuolat didėja mokinių skaičius klasėse (siekiant ekonominio rentabilumo ir dėl mokytojų dalykininkų trūkumo).
Mokinių pažangumo ir lankomumo dinamika
Mokinių pažangumo suvestinė:
Metai |
Nepatenkinamai besimokantys |
Labai gerai ir puikiai besimokantys |
||||
Koncentrai |
1-4 |
5-8 |
9-10 |
1-4 |
5-8 |
9-10 |
2018-2019 |
1 |
4 |
2 |
65 |
28 |
6 |
2019-2020 |
0 |
3 |
0 |
76 |
37 |
8 |
2020-2021 |
0 |
10 |
3 |
61 |
46 |
12 |
2021-2022 |
0 |
8 |
3 |
56 |
35 |
11 |
Metinis praleistų be pateisinamos priežasties pamokų skaičius (vidutiniškai vienam mokiniui):
Metai |
1-4 kl. |
5-8 kl. |
9-10 kl. |
2018-2019 |
1,78 |
14,07 |
37,9 |
2019-2020 |
2,38 |
3,71 |
23,35 |
2020-2021 |
1,49 |
10,65 |
23,15 |
2021-2022 |
2,81 |
12,75 |
40,9 |
Išvados:
1. Procentiškai kiekvienais mokslo metais nepažangių mokinių skaičius sudaro 1–2 proc. nuo visų mokinių skaičiaus mokykloje, o puikiai besimokančių – 14–17 proc.
2.Pamokų lankomumas yra nepatenkinamas, daug pamokų yra praleidžiama be pateisinamos priežasties.
3. Geresnius pažangumo ir lankomumo rodiklius atskirose klasėse lemia geresnė ugdymo kokybė ir ugdymo priežiūra: ugdymo turinio modernizavimas, didesnis dėmesys kiekvienam mokiniui, tikslingesnė Vaiko gerovės komisijos veikla, mokinių lankomumo kontrolė, dalyvavimas tradiciniame mokyklos konkurse „Geriausiai lankanti pamokas klasė“, bendradarbiavimas su mokinių tėvais.
Lyginamoji standartizuotų testų statistika
Standartizuotų testų 4-ose klasėse palyginimas su Lietuvos/Vilniaus pagrindinių mokyklų rezultatais (mokykla/Lietuvos m-klos/Vilniaus m-klos) (proc.):
Metai |
Matematika |
Skaitymas |
Rašymas |
Pasaulio pažinimas |
2018-2019 |
63,5/55,7/75,1 |
66,7/51,3/75,0 |
67,9/55,4/72,7 |
57,5/47,1/72,7 |
2019-2020 |
- |
- |
- |
- |
2020-2021 |
65,5 |
70,6 |
- |
- |
2021-2022 |
55,0 |
47,2 |
- |
42,5 |
Standartizuotų testų 8-ose klasėse:
Metai |
Matematika |
Skaitymas |
Rašymas |
Gamtos mokslai |
Socialiniai mok. |
2018-2019 |
- |
- |
- |
- |
- |
2019-2020 |
- |
- |
- |
- |
- |
2020-2021 |
48,2 |
57,3 |
- |
- |
- |
2021-2022 |
32,5 |
50,9 |
- |
43,7 |
50,1 |
Išvados:
Mokyklos pasiekimai nėra aukšti. Paanalizavus 2022 m. 4, 6 ir 8 klasių NMPP mokinių apibendrintus rezultatus ir palyginus juos su šalies bendrojo ugdymo mokyklų rezultatais galima teigti, kad visų mokomųjų dalykų įvertinimų vidurkis yra mažesnis nei šalies mokyklų.
2022 m. dešimtos klasės mokinių PUPP lietuvių kalbos ir literatūros mokyklos vidutinis įvertinimas – 5,36 (šalyje – 6,35), matematikos - 4,62 (šalyje – 4,68), gimtosios kabos (rusų) – 7,67 (šalyje – 7,78).
Mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, kaita 2018-2023 m.
Metai |
Mokinių su spec. poreikiais skaičius |
Iš jų 1-4 klasėse |
Iš jų 5-10 klasėse |
Dideli ir labai dideli spec. ugdymosi poreikiai |
2018-2019 |
57 |
13 |
44 |
6 |
2019-2020 |
61 |
15 |
46 |
9 |
2020-2021 |
65 |
19 |
46 |
11 |
2021-2022 |
63 |
14 |
49 |
11 |
Išvados:
1. Mokiniai, turintys specialiųjų ugdymosi poreikių, sudaro apie 9-10 proc. visų mokyklos mokinių;
2. Analizuojant ketverių metų statistinius duomenis, matyti, kad mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, skaičius didėja.
3. Daugėja didelių specialiųjų poreikių turinčių mokinių pradinėse klasėse.
Pedagogų kvalifikacija
Kval. kategorijos |
Mokytojai |
Vyr. mokytojai |
Metodininkai |
Ekspertai |
Kiek dirba m-je |
10 |
43 |
13 |
4 |
Proc. |
14 proc. |
61 proc. |
19 proc. |
6 proc. |
Mokytojų darbo stažas
Iki 4 metų |
4–10 metų |
10–15 metų |
15 ir daugiau metų |
7 proc. |
9 proc. |
3 proc. |
81 proc. |
Pedagogų amžius
Pedagogų amžius |
Iki 25 m. |
26-29 m. |
30-39 m. |
40-44 m. |
45-49 m. |
50-54 m. |
55-59 m. |
60-64 m. |
Daugiau kaip 65 m. |
Pedagogų skaičius |
- |
5 |
6 |
3 |
7 |
11 |
12 |
19 |
7 |
Proc. |
- |
7 proc. |
9 proc. |
4 proc. |
10 proc. |
16 proc. |
17 proc. |
27 proc. |
10 proc. |
Išvados:
1. Didžiąją mokyklos kolektyvo dalį sudaro moterys.
2. Visi mokytojai turi pedagogo kvalifikaciją.
3. Per pastaruosius ketverius metus 8 mokytojai įgijo aukštesnę kvalifikacinę kategoriją.
4. Mokytojų skaičius mokykloje kinta nežymiai. Nuo 2018 m. pasikeitė 10 proc. mokytojų kolektyvo.
5. Mokytojų kolektyvas brandus – apie 30 proc. mokyklos mokytojų yra vyresni negu 60 metų.
2018-2022 m. strateginių tikslų pasiekimo lygio analizė:
Strateginis tikslas – ugdymo kokybės gerinimas tobulinant ugdymo(si) procesą, modernizuojant ir kuriant mokymąsi skatinančią aplinką |
|
Uždaviniai ir priemonės |
Rezultatai |
1. Tobulinti pamokos vadybą. 1.1. Tirti ir analizuoti mokinių mokymosi poreikius, stilius. 1.2. Pamokose diferencijuoti mokymosi veiklas pagal mokinių gebėjimus, pasiekimus, vyraujantį mokymosi stilių. 1.3. Planuoti ir vesti integruotas pamokas ir projektus. 1.4. Vykdyti klasių ir individualią mokinių mokymosi pažangos stebėseną. 1.5. Organizuoti metodinės tarybos veiklą, tobulinant pamokos vadybą ir mokytojų lyderystės kompetencijas. 1.6. Intraneto (vidinio mokyklos kompiuterinio tinklo) ir nuotolinio mokymo galimybių panaudojimas. |
Vykdant strateginio plano užduotis, mokyklos administracijos ir mokytojų veikla nukreipta į mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimo ir įsivertinimo tobulinimą, mokinių individualios pažangos stebėjimą ir analizę, mokomųjų dalykų integraciją, pedagogų kvalifikacijos kėlimą. Siekiant pagilinti bendrąsias bei profesinio tobulėjimo žinias 88 proc. mokytojų ir pagalbos mokiniui specialistų dalyvavo įvairiuose seminaruose ir programose, iš jų 100 proc. mokytojų. Savo kvalifikaciją kėlė mokytojai, dirbantys priešmokyklinio ugdymo grupėse, mokytojo padėjėjai, darbo tarybos nariai, karjeros ugdymo specialistai ir t. t. Siekiant kelti ugdymo kokybę ypatingas dėmesys skirtas mokytojų, dirbančių toje pačioje klasėje, bendradarbiavimui, metodinių grupių veiklai, nustatant vieningus reikalavimus vertinimui, namų darbų krūvių optimizavimui, gabių vaikų užimtumui pamokose ir neformalioje veikloje, mokymo diferencijavimui ir kt. (mokyklos mėnesių darbo planai). Siekiant aukštesnės ugdymo proceso kokybės sudaryta mokyklos metodinė taryba. Ją sudaro visų metodinių grupių pirmininkai, mokyklos metodininkai ir ekspertai. Dėmesys nukreiptas į mokinių dalyvavimą mokyklos ir miesto dalykų olimpiadose, projektuose, akcijose. Mokyklos mokiniai ir mokytojai dalyvavo Vilniaus m. matematikos, lietuvių kalbos, gimtosios (rusų) kalbos, istorijos, anglų kalbos (mokinys surinko 7,22 iš 10 balų), biologijos, chemijos, fizikos, geografijos olimpiadose, Vilniaus m. raiškiojo skaitymo konkurse (3-4 klasių mokiniai laimėjo II ir III vietas, 9 klasės mokinys – III vietą). Mokykla dalyvavo tarptautiniuose matematikos konkursuose „Pangea (II vietą respublikoje), „Mini Euklidas“, tarptautiniame matematikos konkurse „Kengūra“ (4 mokiniai laimėjo I vietą), tarptautinėje olimpiadoje „Kings“ (4 mokiniai surinko daugiau nei 95 proc. taškų), tarptautinėje IT konkurse „Bebras“, edukaciniame respublikiniame konkurse „Olympis“ (lietuvių kalbos ir literatūros I laipsnio diplomais apdovanoti du mokiniai, anglų kalbos konkurse I laipsnis ir medalis – vienas mokinys, I laipsnis – 10 mokinių), Vilniaus m. pradinių klasių mokinių kūrybinių darbų konkurse „Gyvybės medis“ (viena mokinė laimėjo I vietą) ir t. t. Kryptingai vykdytas mokinių pilietinis ugdymas: kasmet dalyvauta Konstitucijos egzamine, organizuoti visų valstybinių švenčių iškilmingi minėjimai. Kartu su mokytojų grupe bei konsultantu atnaujintas Vilniaus „Ateities“ mokyklos veiklos tobulinimo planas (ES SF lėšų bendrai finansuojamas projektas „Kokybės krepšelis“) ir įgyvendintas. Mokiniai ir mokytojai dalyvauja respublikiniame projekte „Šiuolaikiškas matematinių gebėjimų ugdymas ir pažangos stebėsena Eduten playground“. Tęsiamas projektas kartu su VšĮ Demokratine mokykla ir Šiaulių r. Dubysos aukštupio mokykla „Demokratinio ugdymo principais grįstų praktikų įdiegimas Lietuvos mokyklose“ (Projektas finansuojamas Europos Ekonominio finansinio mechanizmo ir yra APF (Aktyvaus piliečių fondo) programos dalis). Vilniaus „Ateities“ mokyklos pradinių klasių mokytojai dalyvauja ilgalaikiame 2021–2024 m. Vilniaus švietimo pažangos centro projekte „Informatika ir technologinė kūryba pradiniame ugdyme“ . Matematikos ir lietuvių kalbos mokytojai papildomai naudoja skaitmeninę mokymo(si) aplinką EDUKA klasė (iš Ateities ekonomikos DNR plano lėšų skaitmeninio ugdymo plėtrai įsigyta 607 licencijos vaikams ir 25 mokytojams). Pasirašyta sutartis su Vilniaus statybininkų centru dėl 10-tų klasių mokinių technologinio mokymo centro bazėje (modulis „Bendrosios veiklos statybos objekte vykdymas (dažytojo-tinkuotojo padėjėjo), valstybinis kodas - 207320007). Pasirašyta sutartis su Vilniaus statybininkų centru dėl 9-tų klasių mokinių technologinio mokymo centro bazėje (modulis „Bendrosios veiklos statybos objekte vykdymas (dažytojo-tinkuotojo padėjėjo, valstybinis kodas – 21073205 ir paviršių apdaila plytelėmis - valstybinis kodas – 207320011). Įgyvendintas projektas „Saugios elektroninės erdvės vaikams kūrimas“ (LITNET KTU TC ir NŠA). Parengtas Mokyklos Ugdymo proceso organizavimo nuotoliniu būdu tvarkos aprašas, patvirtintas 2020 kovo 25 d. direktoriaus įsakymu Nr. V-47. Įdiegta Microsoft Office 365 mokymosi aplinka, organizuoti mokymai mokytojams ir mokiniams. Aiškūs susitarimai bendruomenėje dėl nuotolinio mokymosi organizavimo. 100% mokytojų patobulino IKT kompetenciją, naudoja Microsoft Office 365 programas (Teams) ugdymui. Parengta ugdymo proceso organizavimo būtinių sąlygų užtikrinimo tvarka 2020-2021 mokslo metais Vilniaus „Ateities“ mokykloje, patvirtinta 2020 spalio 30 d. direktoriaus įsakymu Nr. V-112/1. Parengtas „Ugdymo proceso organizavimo nuotoliniu būdu tvarkos aprašas“, patvirtintas direktoriaus 2020 m. spalio 30 d. įsakymu Nr. V-112, kuris atsiradus nenumatytoms aplinkybėms (ekstremali situacija dėl COVID-19 pandemijos) užtikrina sklandų darbų tęstinumą. Mokiniai ir mokytojai aprūpinti nešiojamaisiais kompiuteriais, planšetiniais kompiuteriais, vaizdo kameromis. |
2. Tobulinti mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimą ir įsivertinimą. 2.1. Pamokose taikyti įvairesnius išmokimo stebėjimo būdus ir vertinimą, pagrįstą konkrečiais vertinimo kriterijais. 2.2. Atnaujinti mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimo tvarkos aprašą. 2.3. Sukurti mokytojų, dirbančių toje pačioje klasėje, darbo grupes mokinių pažangai ir pasiekimams aptarti ir ugdymo problemoms spręsti. |
Parengtas Vilniaus „Ateities“ mokyklos mokinių individualios pažangos stebėjimo, fiksavimo ir pagalbos mokiniui teikimo tvarkos aprašas, patvirtintas 2020 m. kovo 13 d. direktoriaus įsakymu Nr. V-41. Mokiniai mokslo metų pradžioje atlieka įsivertinimą, numato lūkesčius ir individualią pažangą numatytais laikotarpiais (signalinio, trimestro, mokslo metų pabaigoje) fiksuoja mokymosi pasiekimų rezultatus ir matuoja kaitą, asmeninį tobulėjimą aptaria su klasės vadovu, mokytoju, tėvais. Kompetencijų aplanke (segtuve) kaupia kompetencijas įrodančius darbus ir vertinimo visumą (individualios pažangos stebėjimo, fiksavimo ir įsivertinimo lenteles; socialinės-pilietinės veiklos apskaitos lapą; gautus pagyrimo raštus, diplomus, padėkas ir kita). Kiekvienas 1-10 klasių mokinys mokslo metų pabaigoje pristatė savo „Sėkmės istoriją“. Mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimo tvarkos aprašas papildytas visų dalykų pažangos ir pasiekimų vertinimo formomis ir kriterijais. Visi 10 klasių mokiniai sėkmingai baigė pagrindinio ugdymo programą ir įgijo pagrindinį išsilavinimą (lietuvių kalbos ir literatūros PUPP vidurkis – 5,56, 2019 m. – 5, matematikos – 5,79, 2019 m. – 5.2). 10 klasių mokinių pažangumas 2022 m. – 100 proc., mokymosi kokybė – 44 proc. (2020 m. - mokymosi pažangumas 100 proc., mokymosi kokybė – 43 proc). 1-4 klasių mokinių mokymosi pažangumas: 1-4 klasių – 100 proc., mokymosi kokybė – 72 proc. (2020 m. - mokymosi pažangumas 100 proc., mokymosi kokybė – 67 proc.); 5-10 klasių mokinių mokymosi pažangumas 97 proc., mokymosi kokybė – 60 proc. (2020 m. – mokymosi pažangumas 99 proc., mokymosi kokybė – 60 proc.). |
3. Kurti kompetencijoms formuotis palankią mokymosi aplinką. 3.1. Taikyti inovatyvius mokymosi metodus, paremtus aktyviu mokinių mokymusi. 3.2. Organizuoti ugdomąją veiklą skirtingose edukacinėse aplinkose. 3.3. Tikslingai taikyti informacines technologijas pamokose. 3.4. Ugdyti mokinių mokėjimo mokytis kompetenciją. |
Siekiant įsigilinti į mokinių aktyvinimo problemas mokykloje organizuotas švietimo seminaras „Z kartos mokiniai ir jų auklėjimo pagrindai“ (dalyvavo 59 mokytojai). Mokinių atostogų metų organizuojami mokytojų, dirbančių toje pačioje klasėje, bendravimo veiklos stebėjimas ir įvertinimas: atvejų analizė, mokinių, turinčių spec. poreikių, pasiekimų kitimas, mokinių, atvykusių iš užsienio, pasiekimai, iššūkiai, problemos. 67% mokinių teigia, kad mokytojai padeda pažinti jų gabumus ir pomėgius. 70% mokinių ir 85% tėvų atsako, kad iš jų vaikų niekas nesijuokė, nesišaipė ir jų vaikai iš kitų mokinių nesijuokė, nesišaipė. Mokiniai (72%) ir jų tėvai (87%) aukštai įvertino mokytojų mokymą vaikus bendradarbiauti, padėti vieni kitiems.
|
4. Stiprinti mokytojų, tėvų, klasių vadovų, pagalbos mokiniui specialistų bendradarbiavimą. 4.1. Panaudoti ugdymo plano galimybes skirtingų poreikių ir gebėjimų mokinių ugdymui. 4.2. Organizuoti pedagoginės, specialios pedagoginės, psichologinės, socialinės pagalbos darbuotojų veiklą, tiriant ir gerinant skirtingų lygių mokinių mokymosi pasiekimus. 4.3. Tobulinti pagalbos mokiniui konsultavimo sistemą. 4.4. Taikyti įvairesnes bendravimo ir bendradarbiavimo su tėvais formas. |
Nuolat bendradarbiaujama su Mokyklos ir Darbo Taryba, profesinės sąjungos komitetu, tėvų komiteto atstovais. Kiekvienais metais buvo organizuoti 3–4 bendramokykliniai tėvų susirinkimai, administracija ir mokytojai bendrauja su tėvais klasėse, tėvai kviečiami į visus mokinių saviveiklos renginius mokykloje. Mokykloje veikia aiški rūpinimosi mokiniais sistema: Vaiko gerovės komisija, aukštos kvalifikacijos pagalbos specialistai, ugdymo karjerai paruošti pedagogai. Nuolat vykdomi mokinių poreikių ir savijautos tyrimai, teikiamos rekomendacijos. Mokyklos bendruomenė yra informuojama apie socialinės pagalbos galimybes mokykloje ir už mokyklos ribų. Klasių vadovai pasitelkia įvairių specialistų pagalbą, bendradarbiaudami su šeima, ugdydami mokinių mokymosi motyvaciją. Mokykloje veikia Klasių vadovų metodinė grupė. Daugelyje klasių yra geras mikroklimatas, dauguma mokinių mokykloje jaučiasi saugiai. Mokinių pamokų lankomumui yra skiriamas dėmesys, numatomos priemonės lankomumui gerinti. Mokiniams, mokinių tėvams bei mokytojams skiriamos vienkartinės ir tęstinės psichologinės konsultacijos. Mokytojams skirtas apmokamas laikas konsultacijoms. Nedidelius specialiuosius poreikius turinčius mokinius su kalbos ir kitais komunikacijos sutrikimais konsultuoja mokyklos logopedas. Mokiniai ir jų tėvai (globėjai) yra informuojami apie galimybę rinktis ir keisti mokomuosius dalykus, apie programas, mokymosi kryptį, programų tęstinumą ir perimamumą. Mokiniams sudaroma galimybė rinktis įvairias programas, dalykus, jų modulius ir, esant objektyvioms priežastims, juos keisti. Mokykla nuolat dalyvauja vaikų socializacijos projektuose. |
5. Mokytojų, pagalbos mokiniui specialistų kryptingo kompetencijų tobulinimo, bendradarbiavimo ir gerosios patirties sklaidos skatinimas. 5.1. Parengti mokytojų, pagalbos mokiniui specialistų, vadovų, kvalifikacijos tobulinimo ir atsiskaitymo tvarką. 5.2. Įdiegti kompiuterizuotą darbuotojų kvalifikacijos tobulinimo apskaitos sistemą. |
Suaktyvėjo vaiko gerovės komisijos ir pagalbos mokiniui specialistų darbas. Statistika rodo, kad pagerėjo pamokų lankomumas: dėl nepateisinamos priežasties praleistų pamokų vienam mokiniui nuo 12-os pamokų 2018-2019 m. m. iki 6 pamokų 2019-2020 m. m. Parengtas Vilniaus „Ateities‘‘ mokyklos mokinių pamokų lankomumo apskaitos, kontrolės ir mokyklos nelankymo prevencijos tvarkos aprašas, patvirtintas 2020 sausio 9 d. direktoriaus įsakymu Nr. V-3. Mokyklos mokytojai dalyvavo Vilniaus miesto savivaldybės visuomenės sveikatos biuro mokymuose „Mokyklos darbuotojų kompetencijų psichikos sveikatos srityje didinimas“. |
6. Plėtoti neformaliojo švietimo sistemą, orientuotą į mokinių kompetencijų ugdymą. 6.1. Tirti ir analizuoti vaikų neformaliojo švietimo poreikius. 6.2. Rengti naujas neformaliojo švietimo programas, atsižvelgiant į mokyklos veiklos kryptis ir mokinių poreikius. 6.3.Organizuoti neformaliojo švietimo būrelių veiklas kitose edukacinėse aplinkose. 6.4. Informuoti šalies ir miesto bendruomenę apie mokyklos neformaliojo švietimo sistemos veiklą ir laimėjimus. |
Mokykloje veikė 28 neformaliojo švietimo būreliai, kuriuos lankė 41% mokinių. Pozityvus bendruomenės nusiteikimas, prasmingos veiklos kuria unikalią ir originalią mokyklą, gebančią puoselėti tradicijas, ritualus. Mokykla turi savo atributiką: vėliavą, herbą, marškinėlius, ženkliukus, šalikėlius ir himną, kuriam žodžius parašė mokyklos direktorius. Su atributika galima susipažinti mokyklos interneto svetainėje. Mokykla turi unikaliai (atviroje erdvėje) įrengtą istorijos muziejų, kuriame gausu įstaigai reikšmingos atributikos ir eksponatų, kaupiamos mokytojų išleistos knygos, yra stendas, skirtas mokiniams, kurie valstybinius egzaminus išlaikė šimtukais, nuotraukų, kuriose užfiksuotos mokyklos gyvenimo akimirkos, straipsnių apie mokyklą ir kt. Muziejuje vyksta renginiai, pamokos. Bendruomenės nariai džiaugiasi mokykloje organizuojamais renginiais, šventėmis, akcijomis. Kaip patys įsimintiniausi ir reikšmingiausi minėti šie renginiai: mokomųjų dalykų (gamtos mokslų, geografijos, tiksliųjų mokslų, rusų, lietuvių, užsienio kalbų, istorijos, dorinio ugdymo, sporto, menų) savaitės, Linksmųjų išradingųjų klubo renginiai, miesto festivalis ,,Linksmoji dažnutė“, dainų ansamblio ,,Zoriuška“ koncertai, Mokytojų dienos paminėjimo šventė, Poezijos pavasaris, Teatro festivaliai ir kt. Mokykla turi savo bendruomenės pagerbimo (teikiamos padėkos geriausiems mokytojams ir mokiniams), integravimo į bendruomenę (organizuojami bendri mokymai, bendruomenės išvykos) ir darbuotojų pasveikinimo (asmeninio ar mokyklos jubiliejaus proga) ritualus. Mokykla taip pat didžiuojasi turinti savo teatrą ir laikraštį. Į mokykloje organizuojamus renginius siekiama įtraukti mokinius, jų tėvus ir buvusius mokinius. Mokinių ir mokytojų pasakojimai, straipsniai spaudoje įrodo, kad mokykloje puoselėjamos tradicijos ir organizuojami renginiai daro teigiamą įtaką asmenybės puoselėjimui, mokyklos įvaizdžio gerinimui. Informacija apie neformaliojo švietimo renginius mokykloje nuolat teikiama per televiziją, laikraščius, internetinę svetainę, lankstinukus. Mokykloje vyksta vaikų kūrybinių darbų parodos, mugės, veiklos pristatymai visuomenei. |
7. Plėtoti projektinę veiklą. 7.1. Teikti paraiškas ir aktyviai dalyvauti miesto, šalies ir tarptautiniuose projektuose. 7.2. Kurti naujus, mokyklos veiklos kryptis atspindinčius, projektus. 7.3. Tęsti ir plėtoti prevencijos, socializacijos, sveikatos stiprinimo programas, dalyvauti tokio pobūdžio projektuose. |
Mokykla dalyvauja vaisių ir pieno teikimo vaikams projektas. Organizuotas pradinių klasių mokiniams edukacinių užsiėmimų ciklas „Sveikas maistas –sveikas vaikas“. Pasirašyta bendradarbiavimo sutartis su „IMPULS LTU“ dėl nemokamų mokymo plaukti užsiėmimų organizavimo visiems mokyklos 2-os klasės mokiniams per fizinio ugdymo pamokas (dalyvauja 70 mokinių). Pasirašyta bendradarbiavimo sutartis su Lietuvos teniso sąjunga dėl teniso sporto šakos integracijos į bendrąją fizinio ugdymo programą. Skatinant pozityvius Vilniaus miesto gyventojų sveikatos elgsenos pokyčius, didinant jų sveikatos raštingumo lygį, 8-10 klasių mokiniai dalyvauja projekte „Sveikos gyvensenos skatinimas ir moksleivių sveikatos raštingumo ugdymas Vilniaus mieste“. Mokykloje dirba Dienos centras „Ateities vaikai“ vaikams iš rizikos šeimų. Aktyviai dalyvauta SPPC psichotropinių medžiagų prevencijos programoje „Savu keliu“. Pradinių klasių mokiniai dalyvauja emocinių ir elgesio problemų prevencijos programose „Zipio draugai“ ir „Obuolio draugai“ (šeši mokytojai parengti darbui programose). Tęsia darbą šeštadieninė mokykla „Šaltinėlis“ būsimiems pirmokams, mokyklos Skautų draugija „Gabija“, mokyklos laikraščio „Ateika“ leidimas ir t. t. Organizuojami projekto „Kultūros pasas“ renginiai vaikams. Kiekviena klasė dalyvauja 1–2 mokyklos, miesto, respublikiniuose projektuose. |
8. Modernizuoti ugdymo aplinkas ir gerinti ugdymo(si) sąlygas. 8.1. Gerinti mokytojų ir mokinių aprūpinimą reikalingomis mokymosi priemonėmis. 8.2. Aprūpinti klases ir dalykų kabinetus IT mokymosi priemonėmis. 8.3. Sukurti mokinių informacinį centrą. 8.4. Renovuoti mokyklos pastatą ir patalpas. 8.5. Atnaujinti mokyklinius baldus ir grindų dangą. 8.6. Įrengti papildomą sporto salę stalo žaidimams ir treniruokliams. 8.7. Atnaujinti mokyklos fojė. 8.8. Sukurti papildomas mokinių kūrybinių darbų eksponavimo erdves. 8.9. Modernizuoti mokyklos vidinį kiemelį. 8.10. Įrengti naujus kabinetus: etikos, tikybos, lietuvių kalbos; pasaulio pažinimo laboratoriją pradinių klasių mokiniams. |
2018-2022 m. daug laiko skirta palankios mokymosi aplinkos kūrimui ir atnaujinimui. Pavyko suremontuoti apie 30 proc. kabinetų, mokyklos valgyklą, technologijos kabinetą su įranga; pakeisti šviestuvus mokyklos koridoriuose; atnaujinti baldus, mokyklinius suolus, kėdes, lentas, vadovėlius ir mokymo priemones. Atnaujintos trys kompiuterinės klasės (50 naujų kompiuterių); visi kabinetai aprūpinti IT mokymosi priemonėmis, spausdintuvais; visose klasėse įrengta papildoma įranga, skirta hibridiniam ir nuotoliniam mokymuisi. Įrengta „kalbų laboratorija“ bibliotekoje ir dvi vietos prezentacijoms ir netradicinėms pamokoms. 11 kabinetų aprūpinti oro kondicionieriais. Atnaujinta išorinės mokyklos teritorijos stebėjimo sistema, mokykloje veikia Wi-Fi. Mokyklos pastatas pradėtas renovuoti 2019 m.: sutvarkytos išorinės sienos, pakeisti langai ir durys. Atnaujintas lauko stadionas (sporto aikštynas) – įrengta sporto vieta su dideliu lauku (aikšte), papildomomis specializuotomis aikštelėmis ir bėgimo takais. Įrengta neįgaliųjų įranga (nuožulnus neįgaliųjų keltuvas ir metalinė nuovaža neįgaliesiems) ir kitas erdvių pritaikymas įtraukiajam ugdymui. Pagal ES struktūrinių fondų ir savivaldybių bendrai finansuojamą projektą „Kokybės krepšelis“ mokykloje šiuolaikiškai atnaujinti mokyklos fojė ir biblioteka. Mokykla dalyvavo Europos Sąjungos struktūrinių fondų finansuojamame projekte „Mokyklų aprūpinimas gamtos ir technologinių mokslų priemonėmis“ (projekto kodas Nr.09.1.3-CPVA-V-704-02-0001). Pradinių klasių mokiniams naujos priemonės pasaulio pažinimui mokyti perkamos per Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos Švietimo aprūpinimo centrą. 2018-2019 m. m. mokykla gavo fizikos, biologijos, chemijos, technologijų, pradinio gamtamokslinio ugdymo priemones, kurias mokytojai sėkmingai naudoja per pamokas. |
2018-2022 m. strateginės išvados.
Pavyko įgyvendinti šiuos laukiamus rezultatus:
Nepavyko įgyvendinti:
Eil. Nr. |
Veiklos sritys |
Duomenys ir pokytis |
1. |
Mokinio pasiekimai ir pažanga |
Mokinio pasiekimai ir pažanga iš dalies pagerėjo. 2015 m. visuminio išorinio vertinimo ataskaitos duomenimis „Orientavimas į kiekvieno mokinio pažangą“ buvo įvertintas patenkinamai ir išskirtas kaip tobulintinas mokyklos veiklos aspektas. Mokinių individuali pažanga tinkamai stebima, fiksuojama, analizuojama.
NŠA 2022 m. pakartotinio rizikos išorinio vertinimo išvada. Įgyvendindama projekto ,,Kokybės krepšelis” tikslus ir siekdama pagerinti mokinių pasiekimus, mokyklos bendruomenė iš dalies padarė pažangą. Mokinio pažangos ir pasiekimų stebėsenoje fiksuojamas teigiamas pokytis. Lyginant su išorinio mokyklos veiklos kokybės vertinimo išvadomis, mokyklos bendruomenė susitelkusi, daugiau dėmesio skiria sprendimams dėl mokinių pažangos stebėjimo ir aptarimo su mokiniais bei jų tėvais. |
2. |
Orientavimasis į mokinio asmenybės tapsmą |
Mokiniams sudaromos tinkamos sąlygos planuoti savo mokymąsi, pažinti savo gabumus ir polinkius bei įsivertinti asmeninę kompetenciją. Karjeros galimybės siejamos su mokyklos ugdymo(si) praktika ir tolesnio mokymosi galimybėmis.
NŠA 2022 m. pakartotinio rizikos išorinio vertinimo išvada. 2015 m. išorės veiklos vertinimo ataskaitos ir Mokyklos veiklos tobulinimo plano duomenimis mokykloje sumažėjusi mokinių motyvacija, trūksta komunikavimo, interaktyvaus bendravimo įgūdžių taikymo grupėse. Per paskutiniuosius metus mokykla sudarė tinkamas sąlygas mokiniams pažinti savo gabumus ir polinkius, ugdyti demokratinius mokinių gebėjimus. |
3. |
Orientavimasis į mokinių poreikius Ugdymo(si) aplinkos |
Mokiniams sudaromos sąlygos pažinti savo gabumus, susitarta dėl paramos ar pagalbos teikimo; mokykla, planuodama savo veiklą ir teikdama pagalbą mokiniams, bendradarbiauja su socialiniais partneriais. Dauguma mokinių, ugdydamiesi įvairiakultūrinėje mokyklos aplinkoje, gerbia kitą asmenį, yra geranoriški. 81 proc. mokinių sutinka su teiginiu ,,Mokykloje aš mokausi sėkmingai dirbti ir mokytis kartu su kitais“. Mokiniai pokalbiuose patikino, kad supranta išsilavinimo ir mokymosi vertę, žino savo gabumus ir polinkius, turi galimybę realizuoti save mokyklos veiklose ir projektuose. 79 proc. tėvų teigia, kad jų vaikai noriai dalyvauja mokyklos organizuojamoje socialinėje ir visuomeninėje veikloje. Mokyklos bendruomenės susitarimai dėl kiekvieno mokinio ugdymosi sėkmės mokykloje paveikūs. Per metus nuo paskutinio visuminio išorės vertinimo atsirado daugiau bendruomenės susitarimų ir jų laikymosi. 69 proc. apklaustų mokinių teigia, kad yra aiškios gražaus tarpusavio bendravimo taisyklės, kurios galioja visai mokyklai ir visi mokytojai prižiūri, kad šių taisyklių būtų laikomasi. Mokiniai pokalbyje minėjo, kad gali pateikti siūlymus, kaip mokykloje būtų galima ką nors pakeisti, dažniausiai atsižvelgiama į mokinių nuomonę ir jie gali dalyvauti sprendžiant mokyklos aktualijas. Mokymosi lūkesčiai ir mokinių skatinimas geras. Mokytojų nuostatos ir palaikymas padeda formuotis mokinių siekiams ir savigarbai. Iš pokalbių su mokiniais galime teigti, kad mokyklos mokytojai gerbia mokinius, yra supratingi ir tolerantiški, pripažįsta mokinių įvairovę. Apklausos duomenimis 74 proc. mokinių mano, kad jų klasės mokytojas (-a) su mokiniais elgiasi teisingai. Mokiniai įsivertina savo asmeninę pažangą, reflektuoja praėjusio trimestro pasiekimus, skatinami džiaugtis savo ir kitų darbais bei pasiekimais.
NŠA 2022 m. pakartotinio rizikos išorinio vertinimo išvada. Mokykla tenkindama mokinių poreikius, padarė pažangą. Mokiniams sudaromos sąlygos pažinti savo gabumus, ugdymo poreikiams tenkinti mokyklos organizuojamose visos dienos veikslo grupėse. Daugiau dėmesio pamokose skirti ugdymo diferencijavimui ir suasmeninimui. Mokykla, teikdama pagalbą mokiniams, tikslingai bendradarbiauja su socialiniais partneriais. |
4. |
Ugdymo(si) planavimas |
Mokykla įgyvendino visas projekto „Kokybės krepšelis“ metu parengto Mokyklos tobulinimo plano numatytas veiklas, pasiekė ir viršijo 66,6 proc. planuotų rodiklių. Mokykloje ugdymo procesas planuojamas taip, kad veiklos padėtų kuo daugiau mokinių siekti išsikeltų tikslų, jėgas atitinkančius stimuliuojančius iššūkius. Mokytojai tikslingai tobulina kompetencijas, kad dirbtų šiuolaikiškai ir įdomiai.
NŠA 2022 m. pakartotinio rizikos išorinio vertinimo išvada. Projekto „Kokybės krepšelis“ pradžioje rodiklis „Ugdymosi planavimas“ buvo vertinamas patenkinamai. Rodiklis patobulintas, nes iš pokalbių ir mokyklos pateiktų dokumentų galime teigti, kad planuojant pamokas dažniausiai atsižvelgiama į mokymosi situaciją, atsirandančias naujas ugdymo(si) strategijas ir galimybes. Mokykloje plėtojama mokymosi kultūra, rengiami pamokų planai, scenarijai, vedamos ir aptariamos stebėtos pamokinės veiklos. |
5. |
Ugdymo (si) organizavimas |
Mokykloje ugdymas(is) organizuojamas vidutiniškai. Projekto „Kokybės krepšelis“ pradžioje ši veikla įsivertinta kaip patenkinama ir iki dabar nepakankamai patobulinta. Remiantis 2021-2022 m. m. ManoApklausa.lt atliktų apklausų duomenimis, 59 proc. mokinių teigia, kad pamokose dažnai mokosi ir dirba dviese ar nedidelėmis grupėmis ir 56 proc. mokinių pritaria teiginiui „Individualiam darbui mokiniai gauna skirtingas užduotis, priklausomai nuo jų pajėgumo“. 49 proc. mokinių sutinka su teiginiu „Aš dažnai pats galiu pasirinkti, kuria tema norėčiau ko nors išmokti“. 59 proc. mokinių teigia, kad gali pateikti pasiūlymų, kaip mokykloje būtų galima ką nors pakeisti. 70 proc. mokinių aukštai įvertino teiginį „Mano klasės mokytojo (-os) pamokos man atrodo įdomios ir įvairios“. Teiginiui „Mes dažnai galime ką nors pamatyti ar išbandyti, kad geriau suprastume“ pritarė 66 proc. mokinių. NŠA 2022 m. pakartotinio rizikos išorinio vertinimo išvadoje rekomenduojama:
|
6. |
Mokymasis |
Mokymasis yra tinkamas. Daugelis mokytojų sudaro sąlygas mokiniams pamokose mokytis bendradarbiaujant. Mokykloje sukurtos šiuolaikiškos, įvairiai mokinių veiklai pritaikytos edukacinės erdvės. Mokiniai skatinami kurti atvirą ir funkcionalią mokinių mokymosi aplinką, užtikrinančią gerus tarpusavio ryšius.
NŠA 2022 m. pakartotinio rizikos išorinio vertinimo išvada. Nuo 2015 m. išorinio vertinimo ir „Kokybės krepšelio“ projekto pradžios fiksuojamas teigiamas pokytis. Mokykla įgyvendino daug priemonių mokymo(si) kokybei gerinti. Tobulintos pedagoginių darbuotojų kompetencijos, orientuotos į tikslingą bendradarbiavimą ir mokinių gebėjimų atskleidimą. Mokykloje kuriama tinkama aplinka geram ir emociškai saugiam mokinių mokymui(si). |
7. |
Į(si)vertinimas ugdymui |
Į(si)vertinimas ugdymui mokykloje išlieka vidutiniškas, tačiau nuo projekto „Kokybės krepšelis“ pradžios fiksuojamas teigiamas pokytis. Mokykloje daugiau dėmesio skiriama individualiai mokinio pažangai, vertinimo kriterijų aiškumui, įsivertinimo taikymui pamokose. Tačiau apibendrinta vertinimo informacija dar nepakankamai naudojama tolesniam ugdymo(si) planavimui
NŠA 2022 m. pakartotinio rizikos išorinio vertinimo išvada. Vilniaus „Ateities“ mokykloje organizuojant ir vykdant į(si)vertinimą padaryta pažanga. Priimta daugiau susitarimų dėl mokinių individualios pažangos stebėjimo. Tačiau dar būtini bendri svarstymai ir susitarimai dėl pažangos duomenų sisteminės stebėsenos, dėl asmeninės pažangos vertinimo analizės bei tikslingos pagalbos kiekvienam mokiniui teikimo veiksmingumo. |
8. |
Lyderystė ir vadyba |
Mokyklos lyderystės komanda: Mokyklos vadovybė: Direktorius planuoja, organizuoja ir kontroliuoja mokyklos veiklą, užtikrindamas mokyklai pavestų funkcijų vykdymą, nustatytų tikslų ir uždavinių įgyvendinimą, direktoriaus pavaduotojai ugdymui organizuoja ugdymo procesą, direktoriaus pavaduotojas ūkio reikalams organizuoja ir prižiūri ugdymo aplinkos kūrimą. Mokyklos taryba, atstovaujanti mokiniams, mokytojams, tėvams (kitiems atstovams pagal įstatymą) ir telkianti tėvų (kitų atstovų pagal įstatymą), mokytojų ir kitų mokyklos bendruomenės narių atstovus svarbiausiems mokyklos veiklos sričių klausimams aptarti, kolegialiai nagrinėti ir spręsti. Metodinė taryba ir Mokytojų metodinės grupės siekia nuolatinio mokytojų profesinės kompetencijos augimo ir švietimo proceso veiksmingumo užtikrinimo ir užtikrina metodinį ir dalykinį mokytojų bendradarbiavimą, skleidžia pedagoginės ir metodines naujoves, dalijasi gerąja pedagogine patirtimi, ją skatina. Mokytojų taryba - mokyklos savivaldos institucija profesiniams ir bendriesiems ugdymo klausimams spręsti. Mokinių taryba atstovauja mokiniams ir gina mokinių teises bei interesus, skatina aktyvios, demokratiškos, tolerantiškos, mąstančios, kūrybingos asmenybės ugdymą. Mokyklos tėvų komitetas kartu su klasės vadovu planuoja klasės tėvų susirinkimus, neformaliojo ugdymo renginius, padeda spręsti organizacines klasės problemas ir kt. Atstovauja klasės interesams. Vaiko gerovės komisija organizuoja ir koordinuoja prevencinį darbą, švietimo pagalbos teikimą, saugios ir palankios vaiko ugdymui aplinkos kūrimą, švietimo programų pritaikymą mokiniams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių ir kitas su vaiko gerove susijusias funkcijas. |
9. |
Žmogiškieji ištekliai |
Vilniaus „Ateities“ mokykloje dirba 117 darbuotojų. Mokykloje dirba 70 mokytojų, 86 proc. mokytojų įgiję kvalifikacines kategorijas: 4 mokytojai ekspertai, 13 mokytojų metodininkų, 43 vyresnieji mokytojai, 10 mokytojų. Dauguma mokytojų yra pakankamai užsiėmę darbine veikla mokykloje, nes pareigybės dalis, tenkanti vienam pedagoginiams darbuotojui – 105,85 proc., daug didesnė nei kitose savivaldybės mokyklose ir šalyje (savivaldybėje – 88,78 proc., šalyje – 85,08 proc.). Vienai sąlyginei mokytojo, dirbančio pagal bendrojo ugdymo programas, pareigybei tenkantis mokinių skaičius – 11,13 vnt. (savivaldybėje – 12,03 vnt., šalyje – 11,56 vnt.). Stipri pagalbos mokiniui specialistų komanda: 2 psichologės, 2 socialinės pedagogės, 2 logopedės, specialioji pedagogė (1), visuomenės sveikatos priežiūros specialistė (1); karjeros specialistė (1), 2 bibliotekininkės, 12 mokytojo padėjėjų. 29 techninio personalo darbuotojai. |
10. |
Planavimo struktūra |
Vilniaus „Ateities“ mokykla savo veiklą planuoja atsižvelgdama į įsivertinimo išvadas bei bendruomenės rekomendacijas. Rengiamas penkerių metų strateginis veiklos planas, kasmet metinė veiklos programa, metodinės tarybos, mokytojų dalykininkų metodinių grupių, komisijų, specialistų veiklos planai, bendri mokyklos veiklos mėnesio planai, mokomųjų dalykų ilgalaikiai planai ir pasirenkamųjų dalykų bei dalykų modulių programos, neformaliojo ugdymo veiklos, specialių poreikių mokinių ugdymo programos. |
11. |
Vidaus įsivertinimo sistema |
Mokykloje vykdoma pedagoginės veiklos priežiūra, remiantis kasmetiniais pedagoginės veiklos priežiūros planais. Mokyklos veiklos įsivertinimą atlieka administracijos ir mokytojų veiklos įsivertinimo darbo grupės. Kiekvienais metais mokykla dalyvauja įsivertinimo apklausoje „Mokyklos pažanga“ iš mokyklos kultūros srities. Įsivertinimo uždaviniai - sutelkti mokyklos bendruomenę nuolat kryptingai lavintis, siekiant asmeninės sėkmės, palyginti gautus įsivertinimo duomenis ir remiantis įsivertinimo duomenimis pateikti išvadas tolimesnės veiklos tobulinimui ir planavimui. Pažangos anketos klausimai remiasi Geros mokyklos koncepcijos pagrindu, kurios centre mokinių branda, pasiekimai ir pažanga. Kiekvieno mokinio pažanga susijusi su mokyklos pažanga, tai svarbiausias pažangos aspektas įgyvendinant pagrindinę mokyklos misiją. Įsivertinimo metu (2021 m.) mokykloje stiprusis veiklos aspektas – Socialumas. 70% mokinių ir 85% tėvų atsako, kad iš jų vaikų niekas nesityčiojo ir jų vaikai iš kitų mokinių nesityčiojo. Mokiniai (72%) ir jų tėvai (87%) aukštai įvertino mokytojų mokymą vaikus bendradarbiauti, padėti vieni kitiems. Mokiniai (79%) supranta, kad jiems yra svarbu mokytis. Mokykloje silpnasis veiklos aspektas – Diferencijavimas, individualizavimas, suasmeninimas. 54% mokinių anketavimo metu atsakė, kad per pamokas negali pasirinkti įvairaus sudėtingumo užduočių pagal savo gebėjimus. |
12. |
Materialinių ir finansinių išteklių, resursų valdymas
|
Mokyklos veikla finansuojama iš Valstybės ir Savivaldybės biudžeto lėšų, projektinių fondų, rėmėjų, GPM 1,2 procentų, mokyklos patalpų nuomos lėšų. Mokykloje įrengtos trys kompiuterinės klasės (viena iš jų skirta mokytojų dalykininkų darbui su mokiniais), visi dirbantys mokytojai moka naudotis kompiuterine technika. Visų mokytojų darbo vietos yra kompiuterizuotos. Mokykloje įdiegtas Internetas, naudojama elektroninio dienyno sistema. Mokymo(si) procese naudojami 201 kompiuteriai (iš jų 53 trijose kompiuterių klasėse) ir 48 nešiojami kompiuteriai; 61 projektoriai, 4 interaktyvios lentos, 52 spausdintuvai. Visi mokyklos kompiuteriai valdomi iš mokyklos serverinės. Mokyklos bendruomenės paslaugoms – biblioteka su kompiuterizuotu metodiniu informaciniu centru 2-ame aukšte „Kalbų laboratorija“. Mokykloje sukurta komunikavimo sistema: informacija pateikiama mokyklos internetiniame puslapyje, elektroniniame dienyne, stenduose mokytojų kambaryje, vyksta mokytojų, klasių vadovų, kolegialių organų pasitarimai. Organizuojami visuotiniai susirinkimai tėvams, klasių tėvų susirinkimai, atvirų durų dienos. Mokykloje įdiegta elektroninio dienyno sistema Tamo. Informacija platinama elektroniniu paštu, naudojantis elektroninio dienyno pranešimų funkcija ir mokyklos interneto svetainėje www.ateities.lt Organizuojami neformaliojo ugdymo renginiai, vykdomi projektai, akcijos. Naudojamasi mokinių ir mokytojų duomenų bazėmis, NEC sistema KELTAS, švietimo valdymo informacine sistema ŠVIS, socialinės paramos šeimai informacinė sistema SPIS. Visas finansines operacijas mokyklai atlieka BĮ „Skaitlis“. |
STIPRYBĖS |
SILPNYBĖS |
Aukšta pedagogų kvalifikacija (ekspertai, metodininkai, vyr. mokytojai, atestuoti mokytojai). Nuolatinis profesinis tobulėjimas. Aukšta pagalbos mokiniui specialistų kvalifikacija. Geras mokyklos įvaizdis. Ugdymo programos ir tvarkaraščiai tenkina mokinių poreikius, skatina mokytis ir leidžia rinktis. Sėkmingai pasinaudojama programų bei projektų teikiamomis galimybėmis. Kasmet atliekamas mokyklos įsivertinimas, kurio išvados panaudojamos tolimesniam planavimui. Saugi ugdymo(si) aplinka. Turtinga IKT ir organizacinės technikos bazė. |
Ugdymo(si) individualizavimas ir diferencijavimas. Nesisteminga tarpdalykinė integracija. Iš dalies tenkinami mokinių individualūs poreikiai. Tėvų pasyvumas, bendravimo kultūros problemos. Tolerantiškumo trūkumas tarp bendruomenės narių. Mokinių mokymosi motyvacijos stoka. Nepakankamai aktyviai ieškoma mokyklos rėmėjų. Mokyklos pastato avarinė būklė, skubios renovacijos būtinumas. |
GALIMYBĖS |
GRĖSMĖS |
Mokėjimo mokyti (-is) kompetencijos ugdymas. Tarpdalykinės integracijos stiprinimas. Taikant įvairesnes ugdymo formas, integraciją, mokytojų dalykininkų bendradarbiavimą skatinti mokymosi motyvaciją. Partnerystė su įvairiomis institucijomis leidžia gerinti mokyklos įvaizdį miesto bendruomenėje, pritraukti įvairių fondų ir projektų lėšas. Pedagogams sudaromos galimybės tobulinti savo kompetencijas įvairiuose kursuose, seminaruose, edukacinėse kelionėse ir stažuotėse. Mokyklos bendruomenės įtraukimas į valdymą. Galimybė direktoriaus pavaduotojams pereiti prie metodinės veiklos tobulinimo, projektų vykdymo, komandinio darbo organizavimo, analitinės tiriamosios veiklos organizavimo. |
Nestabili švietimo politika. Mokykloje nėra itin jaunų mokytojų. Mokinių socialinio elgesio neigiami pokyčiai. Minimali tėvų pagalba vaikui, jaunų tėvų emigracija į užsienio šalis. Mažėjantis tėvų bendradarbiavimo su mokykla rezultatyvumas. Stiprėjanti mokyklų konkurencija. Miesto mokyklų tinklo optimizavimu nepatenkinta mokyklos bendruomenė, pageidaujanti, kad vaikai ir toliau galėtų gauti pradinį, pagrindinį ir vidurinį išsilavinimą savo mikrorajono teritorijoje. |